האם פריצת דיסק עוברת?

האם פריצת דיסק עוברת?

הגוף הוא מכונה מופלאה, מכונה שעסוקה בתיקון עצמי ללא הרף. תאים ישנים וזקנים מתפרקים ליצירת תאים חדשים, חתכים נסגרים והעור משתקם ונבנה מחדש, ודימומים פנימיים שמתרחשים כל הזמן במעיים למשל, מטופלים תיכף ומיד במערכת התיקון והשיקום הטבעית של הגוף שלנו. ובכל זאת, ישנו צורך במדע הרפואה, בליווי, תמיכה וריפוי של מערכות הגוף השונות, כי הגוף שלנו, נבון ככל שיהיה, לא יכול לפתור את הכול לבד. השאלה האם פריצת דיסק עוברת היא שאלה מורכבת, אבל התשובה עליה היא ברוב המקרים – לא.

לצערנו, פריצת דיסק היא אחד מאותם מצבים מורכבים בהם הגוף כבר נכנע, מנגנוני השיקום והטיפול העצמי שלו לא הצליחו להתמודד מול העומס והלחצים שהחיים מביאים עימם, ומשהו התקלקל באמת. הדיסק שלכם הוא מבנה סחוסי גמיש וקשיח, כשרמת הקושי שלו משתנה בחלקיו השונים הממוקמים בעומקים שונים (או מפאת פתולוגיות שונות). החלק הרך יותר מבפנים, והסחוס הקשיח עוטף את הדיסק במסגרת של הגנה. כשהחלק החיצוני נפרץ, הג'ל של הדיסק עלול לפרוץ גם הוא, והנה בעיה שהגוף לא מצליח לפתור לבדו.

האם פריצת דיסק עוברת עם טיפול?

ובכן, האם פריצת דיסק עוברת עם טיפול נכון זו שאלה טובה. הסיבה היא שפריצות דיסק הן כינוי לבעיה שיכולה להיתפס על ידי הרופא בשלבים שונים, ולא בהכרח כאשר תכולת הדיסק יצאה החוצה. מלחץ קל דרך בלט ועד לפריצה מלאה, השלבים השונים בפגיעה הממושכת שמתרחשת בדיסקים הבין חולייתיים יכולים להיתפס בכל שלב בדרך, כך שבשלבים מסוימים ניתן בהחלט לרפא את הבעיה, ואילו בשלבים אחרים כבר לא.

שלושת שלבי הפגיעה בדיסק:

  1. בקע – מצב הבקע בדיסק הינו מצב קל יחסית, מצב בו הג'ל הפנימי של מבנה הדיסק חורג מגבולותיו וגורם לחולשה במעטפת החיצונית של הדיסק.
  2. בלט – פגיעה משמעותית יותר בה פנים הדיסק מתחיל לבלוט אל מחוץ לגבולות המבנה התקין, ולכן מכונה בלט.
  3. פריצה – השלב הקשה ביותר, אשר זיכה את כל החבילה בשמו, למרות שלא תמיד המצב מצדיק כך, הרי שבפריצת דיסק הסיבים הקשים של המעטפת נקרעים ותכולת הדיסק הרכה, הג'ל, יוצאים מן המעטפת החוצה.

מה עושים עם פריצת דיסק

תשאלו את הפיסיותרפיסט, את האורטופד או את הכירופרקט שלכם האם פריצת דיסק עוברת, והם כנראה יסבירו לכם שזה תלוי במצב. כפי שהסברנו לעיל, הרי שמצבים שונים של "פריצת דיסק" מציעים אפשרויות שיקום שונות, וסיכויי החלמה שונים, ולכן התשובה מגוונת.

כירופרקט מקצועי שישאל האם פריצת דיסק עוברת ידע לומר לכם באופן חד משמעי שאכן ניתן לטפל בפריצת דיסק. במידה ומדובר בשלבים הראשונים, כמו בבקע דיסק, הרי שכמובן שהטיפול יהיה פשוט יותר. ובכל זאת, גם במקרים החמורים ביותר, יש צורך לשלב אורח חיים בריא ונבון, פעילות גופנית, תזונה נכונה, וטיפול שנועד לשקם, לחזק ולעזור ליציבה בכדי למגר את הכאב ולעזור לגוף לשקם את האזור כולו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*