האם כולנו אנשי מכירות?

האם כולנו אנשי מכירות?

בחור נדלק על בחורה בפאב. כשהוא ניגש אליה להציע לה לדבר או לרקוד איתו, הוא "מוכר" את עצמו ואת מה שיש לו להציע, על מנת שהבחורה תתרשם ותרצה לבלות איתו. חברה הביאה חברה נוספת למפגש של מספר חברות קרובות. אותה חברה חדשה "מוכרת" את עצמה לחבורה של הנשים האחרות על מנת שתתרשמנה ממנה ותרצנה שהיא תבלה איתן. הבנתם נכון, מכירה היא לא רק מוכר פלאפל שמכין לכם מנה או מוכרת בחנות שממליצה לכם איזו חולצה מחמיאה לכם יותר.

כולנו בעצם אנשי מכירות, בכל סיטואציה בחיים שלנו אנחנו "מוכרים" את עצמינו- בדייט, בהכרות עם חברים חדשים, בראיון עבודה, וכמובן בעבודה עצמה –  כאשר אנחנו מספקים שירות או מוצר ללקוח.

כך שבחיי היום יום שלנו בכלל, ובזמן העבודה שלנו בפרט, כל אחד מאיתנו הוא "איש מכירות", ולכן כדאי לנו ללמוד למכור בצורה הטובה ביותר. אבל לפני שאנחנו מוכרים את המוצר או את השירות, עלינו לזכור שאנחנו מוכרים קודם כל את עצמינו. חשוב שהצד השני יתחבר אלינו ויידע שהוא יכול לסמוך עלינו, בכדי שנוכל להמשיך בתהליך המכירה, ושה"קונה" (לקוח, מראיין, שכן) יוכל להיות בטוח שהוא מבצע את העסקה הנכונה.

אז מה הדבר המרכזי שכדאי שניקח בחשבון בכדי להתחיל ברגל ימין?

התשובה היא – רושם ראשוני. האם ידעתם שרושם ראשוני מושפע ב93% מאיך אנו אומרים את מה שאנו אומרים (איך אנחנו נראים, מה אנו משדרים, עוצמת הקול והדרך בה אנו מדברים), ורק ב7% ממה שאנחנו אומרים ?

הדברים המרכזיים שמשפיעים על רושם ראשוני הם:

הופעה חיצונית – מראה, לבוש, ריח. מומלץ להקפיד על לבוש רשמי ומכובד (בארצנו אין צורך בעניבה )

חיוך – לזכור לחייך (מכל הלב), זה יגדיל משמעותית את הסיכויים של הלקוח לחבב אותך.

אנרגיה ובטחון עצמי – חשוב לשמור על רמת אנרגיה גבוהה, כדי לעורר עניין.

רוצים לדעת למכור טוב יותר ( את עצמכם, מוצר או שירות)? מוזמנים לשלוח שם וטלפון למייל  [email protected] ואחזור אליכם לשיחת יעוץ טלפונית – ללא תשלום.

דליה סרויה – מומחית למכירות עם תוצאות. בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ ארגוני מאוניברסיטת בר-אילן, מנחת קבוצות, מאמנת ומרצה בחוג לניהול במכללת הדסה בירושלים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*