האישה תישאר בטוחה

האישה תישאר בטוחה

בדיוק ביום האישה הבינלאומי – בית המשפט פסק כי עתירתו של הגבר המכה תידחה והוא לא יוכל לבקר בביתו, ואף חייב אותו בהוצאות.

ביום שני השבוע חל יום האישה הבינלאומי, העיתונות והרשתות החברתיות התמלאו בסיפורי הצלחה של נשים חזקות כאלו ואחרות.

כמו ביקום מקביל, בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד עמדה אישה אחת חזקה, שבסך הכל התפללה לזכות בסיסית של כל אדם – הזכות לביטחון, בזכות עורך דינה גיל שחף בקשתה התמלאה.

ראשיתו של הסיפור, לפני כ-25 שנה אז נישאו השניים, תושבי אשדוד, והחלו את חייהם המשותפים.

הזוג אף הביאו לעולם מספר ילדים אלא שאז, החלה האישה לסבול ממסכת התעללות לא פשוטה שכללה התעללות פיזית, התעללות מינית, ואף אלימות מילולית קשה.

במהלך השנים, ספגה האישה בשקט את ההתפרצויות, התקפי הזעם והאלימות של בעלה, כמו גם ילדיהם המשותפים שנכוו לא אחת מנחת זרועו של האב האלים.

מלבד תלונה אחת שהוגשה למשטרה, לא נעשה דבר על מנת למנוע את חיי הסבל שחוותה המשפחה מאשדוד.

לפני כשנה חצי התפוצץ הכל באירוע אלימות חריג במיוחד.

האב החל לצרוח על האם, איים כי יפגע בה, זרק טוסטר על אחד הילדים שבדרך נס לא פגע בו, ואף דחף בכוח את האישה.

כאשר אחד הילדים התערב, האב תקף גם אותו ואיים לקחת סכין ולפגוע בעצמו. האם המבועתת הזמינה משטרה, וכשהגיעו השוטרים לדירה  התפרע האב, לא הסכים להתלוות אליהם והם נאלצו להשתמש נגדו באקדח טייזר.

בעקבות המקרה הוגש נגד האיש צו הרחקה שהוארך שוב ושוב, ואף הוגש נגדו כתב אישום והוא הורשע בתקיפה, היזק במזיד לרכוש  ותקיפה של קטין – בידי אחראי, בעקבות כך ריצה עונש מאסר של מספר חודשים.

אלא שלאחרונה השתחרר מבית הסוהר, וביקש לבטל את צו ההרחקה שעמד נגדו לפני הכניסה לכלא, על מנת שיוכל לבקר בבית ולראות את ילדיו, למרות שבני הזוג עומדים להתגרש.

בצר לה וכשהיא חוששת מהתסריט הגרוע העלול להתרחש, פנתה האישה לעורך הדין גיל שחף- בעל חברת עורכי הדין שחף  ושות'-  המייצג אותה בהליך הגירושין- בבקשה כי יסייע לה.

עו"ד שחף טען בדיון כי אין כל הגיון לאפשר לבעל להיכנס לביתם המשותף, לאור החשש המוצדק לאור העבר מפגיעה בביטחונה של האישה.

השופטת עופרה גיא צידדה בטענתו של עו"ד שחף קבעה כי, צו ההרחקה יוארך לשנה שלמה, חייבה את האיש בהוצאות ודאגה כי אישה אחת באשדוד תלך לישון בטוחה במשך עוד לפחות שנה שלמה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*