ד"ר אלי לחמני: האם הוספת מספר מקומות תעסוקה יותר חשובה מבריאות הציבור?"

ד"ר אלי לחמני: האם הוספת מספר מקומות תעסוקה יותר חשובה מבריאות הציבור?"

ד"ר אלי לחמני: האם הוספת מספר מקומות תעסוקה, ולא משנה  מה היקפם, יותר חשובה מבריאות הציבור?"

יו"ר האופוזיציה בעיריית אשדוד, ד"ר אלי לחמני, העלה לפני דקות אחדות רשומה בפייסבוק ובה התייחס למפעל לשריפת פסולת שעלול לקום באזור התעשייה הצפוני בעיר.*

לדבריו, "לאחרונה  התפרסמו במדיה ידיעות על כוונה של מאן דהוא לאשר להקים מפעל לשריפת פסולת באזור התעשייה הצפוני ותגובת הנהלת העיר שהגיעה מקוממת אותי. האם הוספת מספר מקומות תעסוקה, ולא משנה  מה היקפם, יותר חשובה מבריאות הציבור? אמנם נאמר על ידי הנהלת העיר (בחצי פה) כי יאפשרו את ההקמה רק לאחר קבלת תסקיר איכות סביבה חיובי. מי שם בידינו שבטווח עתידי לא תהיה פגיעה בבריאותנו? כבר ראינו אישורים שניתנו ובפועל חווינו זיהומים.

איני יודע באם נעשה פעם מחקר מקיף על  ההשפעה על מצבם הבריאותי של עובדים שעבודתם הינה באזור התעשייה הצפונית בה קיימים  מפעלים שבפוטנציאל גבוה של זיהום, לדוגמת בתי זיקוק, הקורנס, אגן, מקסימה ועוד ועוד אך יודע מהכרות אישית עם מספר לא קטן של עובדים שעבדו באזור זה שחלו במחלות כמו סרטן מסוגיו השונים, במחלות בכבד, מחלות ריאות קשות  ניוון שרירים  ALS ועוד.

לצערי הבדיקות שעושה  המשרד לאיכות הסביבה ו-איגוד ערים לאיכות הסביבה אינם מספקות ואינן ברצץ ואינם בכל מקום וגם הקנסות שמפעלים מזהמים מקבלים על חריגות מגוחך. התוצאה האכיפה לא מספיקה והזיהום ממשיך. השפעה על בריאות התושבים ,עקב משטר הרוחות שמזרים את הזיהום לתוככי העיר בכלל ובעיקר לתושבים הגרים בצפון העיר, רבה ומסוכנת גם כיום ולכל "החבילה" הזו שוקלים להביא עוד מפעל מזהם!!!! בריאותנו היא הענין החשוב ביותר ואין להתנותה בדבר. ההתנגדות צריכה להיות מוחלטת ולא תלויה בבדיקות כלשהן!!! אסור שמפעל לשריפת פסולת יהיה בתחום השיפוט של העיר. נקודה!!!! מצפה מכל הגורמים  הפועלים בתחום איכות הסביבה להרים קולם ולצאת בהתנגדות נחרצת בנושא.

עוד הוסיף ד"ר לחמני כי בכוונתו להעלות הצעה לסדר בנושא זה ומקווה כי "דאגתם של חברי המועצה בעיר לבריאות התושבים תגבר".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*