דו״ח הביטוח הלאומי: עליה של 7% במס׳ הילדים העניים

דו״ח הביטוח הלאומי: עליה של 7% במס׳ הילדים העניים

חבר האופוזיציה עו״ד נעים שומר פנה במכתב לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי בנושא נתוני העוני של העיר אשדוד כפי שפורסמו בדו״ח השנתי של הביטוח הלאומי.

בדו״ח הלא מחמיא לאשדוד ניכרת עליה של 7% במס׳ הילדים העניים באשדוד ועליה של כ-4% באוכלוסיה הכללית של העיר.

בעקבות הנתונים הלא מחמיאים בלשון המעטה שיגר עו״ד נעים שומר לראש העיר ולחברי המועצה מכתב הדורש הקמת ועדה שתבחן את הנתונים הקשים אך קודם, לקיים דיון במועצת העיר.

מצ״ב מכתבו של עו״ד נעים שומר כפי שנשלח למערכת האתר:

״קראתי בתדהמה את הנתונים אשר פורסמו בתקשורת מתוך דו"ח העוני השנתי של המוסד לביטוח לאומי 2014, ממנו עולה כי שעור העוני באשדוד בקרב ילדי אשדוד, עלה מ – 31.6% ל – 38.6% ילדים עניים באשדוד, וכן שיעור העוני באוכלוסיה הכללית באשדוד עלה מ 19.6% ל – 23.3%.

הנתונים הינם מזעזעים ואי אפשר לעבור לסדר היום, מבלי לנקוט , ומהר, בצעדים הולמים

naim.

אני מקווה שעיריית אשדוד לא תפטור את עצמה מהתייחסות ומטיפול בנושא בהתחמקות ובאמתלה שהעוני הינו באחריות המדינה, או ששיעור העוני גדל בגלל האוכלוסיה החרדית באשדוד.

העוני באשדוד נמצא בקו עליה הן בקרב האוכלוסיה הבוגרת והן בקרב הילדים. הימצאותם של כ – 40% מילדי אשדוד בחיי עוני, צריכה וחייבת לגרום לעירית אשדוד להתוות תוכנית פעולה מקיפה ומהירה לצמצום העוני.

אני מציע לקיים דיון בנושא זה ולקבל החלטה להקים בדחיפות ועדה מקצועית לגיבוש תוכנית עירונית למאבק ולצמצום העוני, הן בקרב ילדי אשדוד והן בקרב האוכלוסיה הבוגרת.

חזון ראש העיר, שהאזרח נמצא במרכז, צריכה לקבל ביטוי הולם, דווקא בנושא כאוב זה. ״

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*