ג'קי בן זקן ואיתן אלדר נידונו ל-3 שנות מאסר

ג'קי בן זקן ואיתן אלדר נידונו ל-3 שנות מאסר

מכה קשה לאיש העסקים שנחשב לאיש החזק באשדוד ג׳קי בן זקן, 3 שנות מאסר בפועל בעקבות הרשעתו בהרצת מנופים פיננסיים, כך גזר עליו הבוקר (א) השופט דוד רוזן מבית המשפט המחוזי בתל אביב. גם על איתן אלדר גזר רוזן שלוש שנות מאסר.

בתחילת ספטמבר, שנה לאחר שנפתח משפטם, הורשעו השניים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. רוזן אשר לא חסך במילים קשות, קבע כי הם שיקרו בחקירתם ברשות ניירות ערך ובעדותם בבית המשפט

בהכרעת הדין, המשתרעת על פני כ–200 עמודים, קבע רוזן כי מכלל התמונה העובדתית שעלתה בבית המשפט, ניתן ללמוד על הקשר הפלילי שנקשר בין בן זקן ואלדר להעלאת שער מניית מנופים, בפעולות יזומות ומכוונות של רכישת מניות במהלך המסחר בבורסה. לדבריו, "החשש שליווה את הנאשמים והמעורבים סביבם, שמניית מנופים לא תיכנס למדד חרף כל העשייה המאומצת שנעשתה בנושא — הוא נתון שהוכח בבית המשפט ומהווה אחד המרכיבים לפעילות הנאשמים במניית מנופים בתקופה הרלוונטית".

לדברי רוזן, ניתן לקבוע כי בן זקן הורה לאלדר לבצע מהלך משמעותי בעל עוצמה להעלאת שער מניית מנופים, וכי אלדר ביקש ממקורביו לא למכור את מניית מנופים כדי להשפיע על שער המניה במהלך ההתמודדות לכניסה למדד. האיש הקובע, על פי רוזן, הוא בן זקן, שנשקפת מעורבותו ושליטתו בעשייה של אלדר. רוזן הגדיר את בן זקן "'בעל המאה' שהוא 'בעל הדעה', מתווה ומנחה".

בשלב הטיעונים לעונש, הביא בן זקן שלושה עדי אופי אשר סיפרו על תרומתו בעיר אשדוד ועל עזרה שנתן לבני משפחתם. התביעה ביקשה למקם את העונש של שני הנאשמים בחלק העליון של מתחם הענישה  בין 3-5 שנים לכל אחד מהנאשמים ולהשית קנס גבוה ומשמעותי לנאשמים ולחברת מנופים.

באדיבות: דה מרקר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*