גנץ התחרט ואלפי פועלים פלסטינים לא יגיעו לאתרים באשדוד

גנץ התחרט ואלפי פועלים פלסטינים לא יגיעו לאתרים באשדוד

לאחר שבועיים שבהם כל עובדי הבניין הפלסטינאים נשארו ללון בארץ עקב הקורונה, פועלי הבניין קיבלו הודעה ביום חמישי האחרון לפיה, "שר הביטחון אישר כניסה יום יומית של עובדים פלסטינים". לאור הודעה זו שוחררו העובדים לצאת להתרעננות בביתם וזאת מתוך הבנה שביום ראשון חוזרים לעבודה רגילה. במוצ"ש התחרט שר הביטחון ושינה את החלטתו. התוצאה:  אלפי עובדים נשארו בביתם ולא הגיעו לאתרי הבניה. אתרי הבנייה בעיר שהעסיקו אלפי פועלים פלסטינים, עצרו את מרבית עבודות הבנייה.

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד: "הקבלנים בעיר מרגישים בדיוק את תפקודה הקלוקל של הפוליטיקה בממשלה, כששר הביטחון משנה את החלטתו לגבי המשך הסגר על השטחים כאשר העובדים בביתם ולא יכולים לחזור לאתרי הבניה. אף אחד לא ציפה שיסגרו את המעברים והפועלים לא יוכלו  לחזור מההתרעננות לאתרי הבנייה".

לדברי בן עזרי, משמעות ההחלטה היא בנוסף לעיכובים בגין קורונה, כי ייתכנו איחורים נוספים במסירת דירות ופרויקטים. מדובר בנזק כלכלי עצום לקבלנים: קבלנים מתכננים מראש לאיזה מועד יוזמן מנוף, באיזה מועד יגיעו חומרי בנייה כאלה ומשלמים על הפיגומים ששכרו ועל הוצאות קבועות נוספות בהתאם לזמינות הפועלים. לפתע בין מוצאי שבת ליום ראשון, שר הביטחון התחרט וכל מה שתכננו ירד לטמיון. זה כמו בבדיחה שרמטכ"ל מזיז היד מימין לשמאל כדי לגרש זבוב ואוגדה שלמה שבטוחה כי מדובר בפקודה, נעה ממזרח למערב".

מנכ"ל הארגון שלומי בן עזרי: "לאור המצב, חלק מהאתרים ריקים מעובדים וחלקם מתמודדים עם עובדים שחצו את גדר המערכת ונכנסו ללא ידיעת המעסיקים בדרכים לא חוקיות הופכים את הקבלנים שמעסיקים אותם לעבריינים בלא ידיעתם. זאת בנוסף לניצול המצב על ידי מחבלים שנכנסים יחד עם הפועלים שמחפשים עבודה".

ביום ראשון ושני המחסומים נותרו סגורים ואם לא תהיה הפתעה, הם לא ייפתחו השבוע. בינתיים הקבלנים נמצאים במצב של חוסר ודאות ולא יודעים מתי הפועלים יוכלו לחזור ולהניע את העבודות באתרי הבנייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*