גם גישור זה ספורט

גם גישור זה ספורט

מה הקשר בין משחקי ספורט לעולם הגישור. כיצד יכולים כלי גישור להימסר לתלמידים באמצעות פעילות במשחקי ספורט? האם באמצעותם ניתן לפתור קונפליקטים ולהתמודד עם משברים? על השאלות הללו יודעים לענות במרכז הגישור באשדוד אשר פיתחו מודל ייחודי לגישור.

מרכז הגישור אשדוד הציג בפני עמיתים בשולחן הלמידה, את התכנית "רק רשת – גישור דרך הספורט". היה זה במסגרת יום עיון מיוחד שהתקיים ברחובות כאשר מרכז גישור ודיאלוג בקהילה אשדוד], הפועל במסגרת המחלקה לעבודה קהילתית, השתתף ביום העיון הארצי, ראשון מסוגו בישראל, אשר עסק בנושא גישור ודיאלוג במערכת החינוך.

יום העיון התקיים בעיר רחובות, ביוזמת מרכז גישור רחובות, תכנית גישורים, משרד הרווחה והביטחון החברתי, השירות לעבודה קהילתית, מוזאיקה ובשיתוף התאחדות מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה, ומרכז השלטון המקומי. את אשדוד ייצגו מנהל מרכז הגישור באשדוד ועובדת סוציאלית אשר הציגו את עבודתם בפורום יום העיון.

התכנית "רק רשת – גישור דרך הספורט", הוצגה כאמור בפני עמיתים בשולחן הלמידה, והשתתפו בו כ-30 משתתפים: מנהלי מרכזי גישור, מגשרים, נציגי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, פעילים ואנשי אקדמיה. "המרכז באשדוד מפעיל תכנית ייחודית ברמה ארצית, לשכלול מיומנויות גישור דרך הספורט" אמר מר בן ציון ולוטקר מנהל מרכז הגישור, וציין בשולחן הלמידה כי "משחקי הספורט ובפרט משחקי הכדור, הנם מעין בבואה של החיים, שם אנחנו פוגשים את עצמנו ברגעים היפים והפחות יפים. מתן כלים גישוריים במשחקי הספורט יקנה לתלמידים כלים גישוריים שיוכלו להשתמש בהם בכל מצבי הקונפליקט בחייהם".

חגית סביון, עובדת סוציאלית קהילתית במחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית, הסבירה כי "במסגרת מרכז הגישור באשדוד אנו פועלים לקידום השפה הגישורית בכלל בקרב כל אוכלוסייה ובקרב ילדים בגיל החביון (תלמידי יסודי) בפרט, באמצעות סדנאות ותכניות ספורט של משחקי כדור ודרכם להעביר את הנושא להורים ולהפיץ את השפה הגישורית".

בכוונת המרכז להמשיך ולהרחיב את פעילות מרכז הגישור והדיאלוג, כדי להגיע לכמה שיותר תושבים ולהקנות להם כלים וידע בתחום שהפך זה מכבר לחשוב ולנצרך יותר ויותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*