גלישה בטוחה ברשת

גלישה בטוחה ברשת

במסגרת השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת האינטרנט, מקיימת מערכת החינוך העירוני פעילות ענפה במוסדות החינוך שלה, המהווה את שיאו של תהליך שנתי. הורים ותלמידים, מורים וצוותי החינוך פועלים כל השנה בתוכנית המוגנות לגלישה בטוחה, כך ששבוע זה היה שיאו של תהליך חינוכי ארוך טווח.

מערכת החינוך באשדוד הינה פורצת דרך ומובילה בתחומים רבים – ביניהם, בתחום התקשוב. במסגרתו מתקיימת למידה רבה המקדמת את הפדגוגיה, בין השאר, בעזרת כלים מתוקשבים. תשתיות אינטרנט בפס רחב פרוסות בכל בתי הספר בעיר ובמספר רב של גני ילדים. מרבית כיתות האם הפכו עם השנים ל"כיתות חכמות" והמורים צוידו במחשבים ניידים והמורים והתלמידים מקבלים תמיכה הדרכה והטמעה של כלים חדשים במהלך השנה.

במינהל החינוך מספרים לנו כי בבתי הספר בעיר פועלות תוכניות ללמידה מתוקשבת בהן מורה ותלמידים עם מחשבים ניידים בכיתה (כתו"ם, "עת הדעת", ספרים דיגיטליים) ובגני הילדים פועלת תוכנית "גוגלה", במסגרתה נחשפים התלמידים לכלים מתוקשבים בסביבה סגורה. כמו כן, מידי שנה מחלקת העיר לבתי תלמידים, מחשבים במסגרת "מחשב לכל תלמיד" ומחדשת את הציוד הקיים בבתי הספר כך שיאפשר עבודה מתוקשבת מיטבית.

"כניסתו של האינטרנט למערכת החינוך העלתה למודעות את נושא המוגנות ברשת" אומרים במינהל ומציינים כי "נושא הגלישה הבטוחה התעצם בשנים האחרונות עם כניסתן של רשתות חברתיות וריבוי מכשירים המאפשרים גלישה ברשת האינטרנט כמעט מכל מקום ובכל זמן".

ואכן, במערכת החינוך באשדוד פועלים לאורך כל השנה מול הורים, תלמידים וצוותים חינוכיים כדי להגביר את המודעות לנושא הגלישה הבטוחה ברשת האינטרנט, שמירה על הפרטיות והימנעות מסכנות.

במסגרת הפעילות העירונית, הוקם אתר אינטרנט המרכז את העשייה הרבה המתקיימת לאורך כל השנה ברמה עירונית וברמת במוסדות החינוך. האתר מציע קישורים לסרטונים, קישורים לאתרים ולפעילויות בנושא שימוש בטוח ברשת האינטרנט, מאפשר השתתפות בהרצאות מקוונות ועוד… ועוד…

כתובת אתר האינטרנט: www.safe.tik.edu2.org.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*