גלבר ללסרי: ״משוך את התוכנית שמיועדת ליחידות דיור״

גלבר ללסרי: ״משוך את התוכנית שמיועדת ליחידות דיור״

סאגת מתחם הבניה בלב רובע טו׳ מגיע למועצת העיר, חברת האופוזיציה הגב׳ הלן גלבר קוראת לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי למשוך חזרה את התוכנית שמיועדת ליחידות דיור, להגיש תוכנית למוסדות ציבור על מנת לממש באופן מידי על המקרקעין את המטרה הציבור וכך לחזור ליעוד הציבורי המקורי לרווחת התושבים: הקמת מתנ"ס, מגרשי טניס פארקים ועוד – המנהל לא יוכל להמשיך עם התוכנית וכך לא יבנו כלל יחידות דיור.

גלבר שיגרה מכתב לראש העיר בו היא מנמקת למה היא דורשת לכנס ישיבה מיוחדת בעניין מתחם המגורים ברובע טו׳.

מצ״ב המכתב ששלחה גב׳ גלבר לראש העיר:

לאור החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה  לקבל את הערר שהגישה מנהל מקרקעי ישראל שלא לאשר את צמצום כמות יחידות הדיור ברובע ט"ו מ-694 יחידות דיור ל-250 יחידות דיור, אבקשך לבטל את התוכנית המשנה יעוד למגורים ולהחזיר את התוכנית ליעוד המקורי שטחי ציבור ומוסדות ציבור – אבקש להפעיל את סמכותך ולכנס ישיבה מיוחדת בנושא שבנדון:

  1. כידוע, תוכנית רובע ט"ו שמספרה 603-0463018 מתוכננת על קרקע ציבורית שהופקעה על ידי העירייה והינה בבעלות העירייה בלבד. מצ"ב ההפקעה ונסחי הטאבו המוכיחים כי כל המגרש הינו בבעלות העירייה.
  2. לפיכך, נבחרי הציבור ומועצת העיר הם הגורמים היחידים שיכולים להכריע מה יעלה בגורל הקרקע, שינוי יעוד או כל שימוש אחר.
  3. מטרת התוכנית הינה שינוי יעוד משצ"פ ומבנים מוסדות ציבור למגורים. כידוע, חוק תכנון ובניה קובע כי מקום ששונה יעוד הקרקע שהופקעה תחזור הקרקע למי שהופקעו ממנו. מכאן שאם נמשיך עם התוכנית לשינוי יעוד למגורים – הקרקע תחזור אוטומטית למנהל מקרקעי ישראל שכידוע מעוניינת בתוכנית עם 694 יחידות דיור (משמעות מסחרית).
  4. לפיכך, אני קוראת לך למשוך את התוכנית שמיועדת ליחידות דיור, להגיש תוכנית למוסדות ציבור על מנת לממש באופן מידי על המקרקעין את המטרה הציבור וכך לחזור ליעוד הציבורי המקורי לרווחת התושבים: הקמת מתנ"ס, מגרשי טניס פארקים ועוד – המנהל לא יוכל להמשיך עם התוכנית וכך לא יבנו כלל יחידות דיור.
  5. לאור האמור, ולחשיבות שיש לפעול ליישם את התוכנית המקורית שיועדה לטובת הציבור ורווחת תושבי רובע טו, ט"ז, י"ז – ככל שנקדים להגיש תוכנית התואמת את היעוד המקורי, כאמור, כך ייטב ובכך לא יוכל מנהל מקרקעי ישראל להשתמש בקרקע לטובת יחידות דיור – ויפה שעה אחת קודם.
  6. לפיכך, אבקשך להפעיל סמכותך ולכנס ישיבה מיוחדת לאשר ההצעה זו. שכזכור, הסכמת להצעה זו בישיבת המועצה שהתקיימה בחודש ינואר האחרון.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*