גאווה אשדודית: יעקב טומרקין נכנס לטופ 10

גאווה אשדודית: יעקב טומרקין נכנס לטופ 10

זו הפעם הראשונה אי פעם ששחיין ישראלי נכנס לטופ 10 של הסבב היוקרתי במתכונתו הנוכחית המונהגת מתחילת המילניום, וטומרקין עשה זאת עם 12 מדליות בסך הכל מארבע התחרויות.

השחיין הישראלי יעקב טומרקין רשם הערב (שבת) היסטוריה, כאשר סיים את סבב גביע העולם לשנת 2021 במקום השמיני בדירוג הכללי של השחיינים. זו הפעם הראשונה אי פעם ששחיין ישראלי נכנס לטופ 10 של הסבב היוקרתי במתכונתו הנוכחית המונהגת מתחילת המילניום, וטומרקין עשה זאת עם 12 מדליות בסך הכל מארבע התחרויות. מי שניצח וזכה בתואר מבין הגברים הוא מת'יו סייטס הדרום אפריקני, בעוד אצל הנשים ניצחה אמה מקיאון האלופה האולימפית האוסטרלית.

טומרקין בן ה-29 סיים את הסבב בצורה נהדרת, כאשר בגמר האחרון שלו בקאזאן הוא קבע שיא אישי במשחה ל-100 מטר גב, עם 50.86 שניות. זמן זה הספיק לו למקום הרביעי בגמר, רק ארבע מאיות ממדליה נוספת. הישראלי שיפר את שיאו האישי, אותו קבע ב-2018, ב-34 מאיות והוא מדורג כעת במקום השלישי הישראלי בכל הזמנים במשחה זה, אחרי השיאן הישראלי דוד גמבורג וגיא ברנע.

עוד הערב, השחיין בן ה-18, איתן בן שטרית, זינק לגמר שני בתחרות, 400 מעורב אישי, ובו קבע שיא אישי נוסף, 4:14.33 דקות, אשר הקנה לו את המקום השמיני. מדובר בשיפור של יותר משנייה לשיאו הקודם שנקבע מוקדם יותר העונה, מה שמציב אותו במקום השביעי בדירוג ההיסטורי של המשחה בישראל. דירוג אותו מוביל השיאן הישראלי גל נבו. בן שטרית, כמו שאר שחייני הנבחרת פרט לטומרקין, ישאר כעת בקאזאן לקראת אליפות אירופה בבריכות קצרות שתחל ביום שני הקרוב.

בינתיים בישראל, נפתחה בסוף השבוע הליגה לצעירים בבריכה הלאומית במכון וינגייט, בהשתתפות כ-1,000 שחייניות ושחיינים מכל הארץ. שני שיאי גילאים נשברו במהלך התחרות על ידי שחייני מכבי כפר המכביה: מרק טלר שבר שיא גילאי 13 ב-100 חזה עם 1:07.62, שיפור של 36 מאיות לשיאו של דניאל יוסיפוב, ואיה גליל שברה שיא גילאי 10 ב-100 גב עם 1:15.71, שיפור של שתי שניות לאחד השיאים הוותיקים בטבלת השיאים, שהיה שייך לעדי כהן ונקבע בשנת 1995.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*