בת 7 מהדרום, שנחטפה ע"י אמה, נפגשה עם אביה – בצרפת

בת 7 מהדרום, שנחטפה ע"י אמה, נפגשה עם אביה – בצרפת

במהלך תיק חטיפה מורכב המתנהל בימים אלו בין כותלי בתי המשפט הישראלי והצרפתי, הצליח אב מהדרום, להגיע אל בתו החטופה, לאחר 9 חודשים – בעזרת פרקליטיו, עורכי הדין גיל שחף ומורן שחור משחף ושות' – חברת עורכי דין, המומחים לגירושין, אשר ליווהו במסע הקשה.

המדובר בסיפור שבמרכזו ילדה בת 7 מהדרום, אשר נחטפה על ידי אימה מישראל לצרפת, זמן קצר לפני שאמורה הייתה להתחיל את לימודיה בכתה א'. האב, דמות מוכרת מתחום התרבות והאמנות, התגרש מהאם, בעלת אזרחות ישראלית וצרפתית, לפני כשנתיים. מאז גירושיהם, הם התנהלו כזוג גרוש לכל דבר ועניין לרבות תשלומי מזונות והסדרי ראיה.

אלא שבחודש אוגוסט 2015, האם ניתקה כל קשר, וכל ניסיונותיו של האב למצוא אותה ואת בתו, העלו חרס. בעקבות תלונה במשטרה, התברר בחלוף שבעה ימים, כי האם לקחה את הילדה הקטנה ונסעה עמה לצרפת. בתחילה הודיעה לאב כי בסיום החופש הם ישובו ארצה. לאחר מכן סיפרה שהילדה חשה ברע ולא ניתן לטוס עמה, אולם עד מהרה, הוברר כי האם אינה מתכוונת לחזור ארצה עם הילדה.

האב, אשר החליט כי אינו מוותר על בתו,  שכר את שירותיו של עוה"ד גיל שחף, המתמחה בניהול הליכי גירושין. עוה"ד שחף, צירף אליו את עוה"ד מורן שחור ממשרדו והם החלו במסע להחזרת הילדה., עורכי הדין דאגו לטפל הן בכל הצד המשפטי לרבות שכירת עורכת דין צרפתיה מקומית,  הן בכל הצד הלוגיסטי הכרוך בנסיעה לרבות שכירת רכבים, מלונות, וארגנו טיסות, ומתורגמן מקומי שיהיה לצידם בעת הדיונים, ויצאו לדרך, אל צרפת, לנהל את הדיון על החטיפה כמו גם לראות את הילדה.

לפני ימים אחדים הגיע האב, ביחד עם פרקליטיו עורכי הדין שחף ושחור, עורכת דין מקומית ומתורגמן, אל בית המשפט בצרפת, שם החליטה השופטת לדחות את הדיון בסוגיית הילדה לסוף חודש מאי. באותו מעמד, ביקש האב, באמצעות עורכי דינו, מהשופטת הצרפתייה לפגוש את הילדה בנוכחות האם. כמו ביקשו עורכי הדין שהאם תפקיד את דרכונה של הילדה אצל גורם נייטראלי על מנת שלא תוכל לחטוף אותה שוב, ללא הסכמת האב. השופטת הסכימה לשתי הבקשות.

המפגש בין האב לבתו התנהל בבית בו מתגוררת הילדה עם אמא. השתיים מתגוררות באזור נידח בצרפת, בהרים הדולומיטים, והיה קושי רב לאתרה, ובשלב מסויים, האב ועורכי הדין החלו בחיפושיים רגליים, מבית לבית, תוך עצירת העוברים ושווים המעטים שהיו באזור לברר עימם היכן הילדה מתגוררת. בסופו של דבר, בנחישות רבה, הצליח האב ועורכי הדין להגיע אל הילדה. המפגש היה מרגש בצורה בלתי רגילה, הילדה קיבלה מתנות, חיבוקים, נשיקות, ובעיקר הרבה אהבה ותקווה. הילדה סיפרה כי היא מתגעגעת למזג האוויר הישראלי ולתבשיל האהוב עליה: אורז לבן עם הרבה קטשופ בצד.

עוה"ד שחף: מדובר בהליכים מורכבים בין כה וכה אשר הפכו מורכבים עוד יותר בשנתיים האחרונות. בעבר בתי המשפט בישראל, במצבים שכאלה

היו מוציאים פסקי דין שהילד הוצא שלא כדין מישראל ולרוב זה היה מספיק בשביל להחזיר את הקטין. בשנתיים האחרונות בית המשפט העליון, משיקולים שונים לרבות מערכות יחסים בין מדינות והתערבות של מערכות שיפוטיות ממדינה אחת במערכת שיפוטית של מדינה אחרת, צמצמו את האפשרות לקבל פסקי דין שכאלה, דבר המחייב את ההורה שממנו נחטף הילד לנהל הליכים משפטיים מורכבים במדינה אליה נחטף הקטין. בכל מקרה, אנחנו משוכנעים כי בסופו של דבר הילדה תשוב לישראל בריאה ושלמה, ולא נחסוך במאמצים הנדרשים להחזרתה באמצעים חוקיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*