בת 30 תובעת מאות אלפי ₪ מאמריקן לייזר

SSUCv3H4sIAAAAAAAEAJ2RzWrFIBCF94W+Q3CdgMFEkr7KpQujk3S43ljU3FIueff6E8F1wYXnG4/OGV/vb01DFuFQko/mFVXQqPXhvBUezR4wbS8OCr2xKHSEkZ2pQpwX/nDg4hUXksLDFs5mePnLO7esm1JIxeAIJULairljSaygs/23M28+SxSxwS5/U8NVEAsaRA5yy0fJ/ceDfdTRnqjAVFocCk2V8mmk0NHAqpu/LUrct8pm/BfYe

SSUCv3H4sIAAAAAAAEAJ2RzWrFIBCF94W+Q3CdgMFEkr7KpQujk3S43ljU3FIueff6E8F1wYXnG4/OGV/vb01DFuFQko/mFVXQqPXhvBUezR4wbS8OCr2xKHSEkZ2pQpwX/nDg4hUXksLDFs5mePnLO7esm1JIxeAIJULairljSaygs/23M28+SxSxwS5/U8NVEAsaRA5yy0fJ/ceDfdTRnqjAVFocCk2V8mmk0NHAqpu/LUrct8pm/BfYe

הטיפול להסרת שיער גרם לשיעור יתר ולכוויות.

צעירה מאשדוד שסגרה סדרת טיפולים להסרת שיער פנים "לצמיתות" בסניף אמריקן לייזר, טוענת כי הטיפולים לא רק שלא סייעו להסרת שיער אלא להיפך: גרמו לשיעור ייתר, לכוויות, לצלקות ולכתמים לבנים. כך עולה מתביעה שהגישה לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עוה"ד שגית הראל ממשרד עורכי הדין גיל וניצן הראל.

מהתביעה עולה כי לפני 6 שנים הגיעה להתייעצות ושם הוסבר לה על ידי הפקידה, כי עליה לעבור מספר טיפולים ובסיומם, שיערה יוסר לצמיתות. עוד הוסבר לצעירה כי הטיפול אינו כרוך בכאב ולכל היותר מלווה בתחושת עיקצוץ קלה. הובטח לה כי כל המטפלים הם רופאים מומחים בעלי רישיונות ישראלים לעיסוק ברפואה וכי הטיפולים יבוצעו במכשיר לייזר אשר קיבל את אישור ה-FDA.

הפקידה 'אבחנה' אותה וקבעה כי סוג עורה וצבע שיערה מתאימים לטיפול ועוד באותו היום חתמה איתם על הסכם להסרת שיער פנים. בתביעה נטען כי הצעירה לא  קיבלה הסבר על סיכונים ותופעות הלוואי של הסרת השיער בלייזר בייחוד באזור הפנים, למעט האמירה שתתכן תופעה נורמלית של צריבה ואדמומית החולפת מאליה.

עוד באותו יום קיבלה את הטיפול הראשון  ועל אף התחייבות אמריקן לייזר כי הטיפול יעשה על ידי רופאים, היא טופלה על ידי מטפלים אשר רק עברו הכשרה בתפעול מכשיר הלייזר. לאחר ששה טיפולים, הצעירה שמה לב כי השיער הפלומתי העדין שהוסר לא רק שלא מתדלדל אלא שמתחיל לצמוח במקומו שיער שחור וגס באזורי הפנים והצוואר בהם לא הייתה צמיחה כלל ובאזורים שכלל לא טופלו .     באמריקן לייזר הורו לה להמשיך ולעבור טיפולים עד להסרה מלאה של השיער, אך השיער המשיך להשחיר ולצמוח.

הצעירה סיפרה כי הטיפולים היו כרוכים בסבל רב, בכאב וכוויות. נאלצה למרוח משחות אלחוש  לפני כל טיפול ולאחר הטיפולים סבלה מגירוד מתמשך וכוויות שחלקן אף הותירו צלקות.

לאחר שנואשה מהמשך הטיפולים פנתה אל מנהלת הסניף בדרישה לקבל את כספה חזרה, אך תלונותיה ודרישתה התקבלו בסירוב וזלזול גרף. רק בעקבות התעקשותה ולאחר 15 טיפולים הבינה כי נגרם נזק בלתי הפיך והציעו לה הצעות שונות בהן טיפולי אפילציה. עוד התברר כי למרות שהצעירה שילמה עבור טיפולי לייזר, ששת הטיפולים הראשונים בוצעו בשיטת IPL (הבזקי אור) ורק לאחר שהגיעו למסקנה כי הטיפול לא הועיל עברו לטיפולי לייזר.

מאז הטיפולים מראה של ההצעירה בכי רע: את פניה מכסים שערות שחורות ונאלצת להסיר שיער באמצעים שונים ובתדירות גבוהה, מה שמסב לה סבל וכאב רב.

מומחה לכירורגיה פלסטית מטעם הצעירה, קובע בחוות דעתו כי צמיחה פרדוקסלית בעקבות טיפול IPL או לייזר ידועה ומוכרת  ומופיעה בלמעלה מעשרה אחוז של המטופלים, כאשר השכיחות עולה במטופלים בעלי גוון עור כהה יותר, כפי שקרה לצעירה. לצעירה לא הוסבר כי הסיכון לשיעור יתר עולה בשימוש במכשיר IPL. המומחה קבע כי באמריקן לייזר התרשלו בין היתר כאשר לאחר שנצפתה צמיחה פרדוקסלית  לא הוצעה חלופה טיפולית ראויה כגון טיפול במכשיר ND YAG.

בחוות דעתו של הממחה נכתב כי תחילת הקשר נולד בחטא כאשר 'אובחנה' על ידי מי שאינה מומחית ואינה בעלת הכשרה לבצע אבחנות רפואיות וכי הטיפול חייב להתבצע בפיקוח רפואי. זאת כאשר במכון, הטיפול נעשה ע"י פקידות ללא כל הכשרה. אם לא בכך, על טופס ההסכם מעל חתימת הרופא, חתומה א.א (שמה שמור במערכת) שמתחזה  לרופאה. המומחה טען כי על פי ההסכם לפני תחילת סדרת טיפולים יש צורך לערוך טסט בכל אזור טיפול, דבר שלא קרה בפועל ואילו היה מתבצע ייתכן כי כל סבלה של הצעירה היה נמנע.

לטענת באת כוחה עורכת הדין שגית הראל, אמריקן לייזר פרסמו פרסום מטעה בו הבטיחו הסרת שיער לצמיתות תוך מספר קטן של טיפולים. זאת כאשר הסרת שיער לצמיתות אינה מציאותית. בנוסף העסיקה עובדים שאינם רופאים מורשים להסרת שיער בלייזר ולא הזהירו הצעירה מפני הסכנות שבטיפול. כמו כן לא הזהירו אותה כי טיפול ממושך בלייזר עלול להביא לתוצאה הפוכה של צמיחה מוגברת של שיער ולמעשה שיחקו בגופה כרצונם.

מומחה עור קובע כי כתוצאה מהטיפול הרשלני, הצעירה סובלת מ-20 אחוזי נכות לצמיתות. עקב הטיפול הכושל הצעירה שינתה את אורח חייה: היא נמנעת מפעילויות שונות המחייבות חשיפה כגון שחייה, בילוי בחוף הים ואף סובלת מדמוי עצמי נמוך.

הצעירה תובעת לקבל פיצוי עבור הוצאות הטיפול במרפאה, הפסדי שכר, כאב וסבל ופגיעה באוטונומיה.

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*