בשר מתורבת או בשמו חקלאות תאית

בשר מתורבת או בשמו חקלאות תאית

כולנו חיים בעידן שבו ברור לנו, מעל לכל צל של ספק, שיש כמה דברים שצריך לשנות בעולמם שלנו. למשל, הזיהום הרב והפגיעה בבעלי החיים. אנחנו רואים שיש עוד ועוד תנועות של צמחונים וטבעונים בישראל ובעולם כולו, ואכן יש מגמה של שינוי בתחום הזה. עם זאת, מה הסיכוי שבאמת נוכל לשכנע את העולם להפסיק לצרוך בשר מהחי? ממש כפי שהטבעונים והצמחונים נמצאים במגמת עליה, כך גם הדרישה לבשר הינה מאוד גדולה. אם נעצור וננסה לחשוב מה צריך לעשות כדי להגיע למצב שאנחנו מניחים סטייק על השולחן, אנחנו נראה שמדובר על תהליך ארוך. צריך לגדל את החיות ולתת להן מקום שבו הן יכולות להסתובב ולאכול. בהמשך צריך להמית אותן, להכין את הסטייקים השונים, להעביר אותם למקומות שבהם מוכרים אותם ורק אז הלקוח יכול להגיע ולקנות את חתיכת הבשר. זה דורש מאיתנו זמן רב, כמויות גדולות של משאבים ובעיקר – פגיעה נוראית בבעלי החיים. לכן בשר מתורבת מהווה תחלופה נהדרת, ומשמעות הדברים היא שגם לכם כדאי להכיר את האפשרות הזאת לעומק.

מהם היתרונות של הבשר המתורבת

בבואנו לדבר על בשר מתורבת, או על חקלאות תאית, אנחנו רואים שמדובר על תחום שהולך ותופס תאוצה. זה לא במקרה. זה קורה, לפני הכול, בגלל שיש מודעות שהולכת וגוברת לסבלם של בעלי החיים. מעבר לכך, כאמור, המשאבים הנדרשים כדי ליצור בשר לאכילה הינם מאוד גדולים. אם אוכלוסיית העולם הולכת וגדלה, משמעות הדברים היא שהצפיפות רק תהיה יותר ויותר חמורה. לכן נשאלת השאלה: אפילו אם נרצה לגדל כל כך רבה בעלי חיים כדי להמית אותם, איפה נוכל בכלל לעשות זאת? הרי פרות, שבסופו של דבר רבים מאיתנו אוכלים, דורשות הרבה מקום ומשאבים. כאן בדיוק נכנסת לתמונה האפשרות של בשר מתורבת, עם כל היתרונות שאפשרות זאת מביאה. עם חקלאות תאית אנחנו יכולים לגדל כל דבר שנרצה, והכול קורה במעבדה. לכן כל אותם שטחים שתפוסים על ידי בעלי חיים יוכלו להיות משוחררים. מעבר לכך, כמובן שהפתרון של בשר מתורבת מונע את כל הסבל הנורא שנגרם כיום לבעלי החיים.

האם זה באמת יכול להצליח?

זו שאלה חשובה שרבים מדברים עליה. זה ברור שאם גם לכם יצא לשמוע על חקלאות תאית ועל בשר מתורבת, אתם רוצים לדעת על כך עוד ועוד. בעיקר, תרצו לדעת האם יש לכך סיכוי. האם אנשים באמת יפסיקו לדרוש סטייקים של ממש? והאם הבשר המתורבת יכול להיות כל כך דומה לבשר האמיתי, כך שהוא יהווה תחליף של ממש? חשוב להבין שאין על כך תשובה אחת. ראשית, ככל שתהיה הצלחה גדולה יותר בייצור של בשר מתורבת טעים, כך אנשים רבים יותר יאכלו אותו. שנית, כמובן שהמהפכה הזאת צריכה להיעשות, יד ביד, עם מהפכת הטבעונות והמודעות לעניין. רוצים לדעת עוד על הנושא? לימדו על בשר מתורבת בקליק כאן . היום כבר אי אפשר להישאר אדישים אל מול הצורך לבצע את המהפכה הזאת. לכן, אם גם אתם יכולים לדעת עוד ועוד על הנושא, להכיר אותו מקרוב ולנסות זאת בעצמכם, מובן שכדאי יהיה לעשות זאת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*