בשמים לגברים בעידן המגדרי החדש

בשמים לגברים בעידן המגדרי החדש

גברים ואופנה הם מונחים שנדמה שלא תמיד מסתדרים ביחד. עיסוק באופנה נחשב לדבר נשי יותר, לפחות בעולם המושגים החברתי הישן שהפריד בין נשים לגברים. בעולם זה היו הבדלים מאוד מובחנים בין גבר לאישה. היו דברים מסוימים שנחשבו מתאימים יותר לכל מגדר, והיה ברור שיש דברים שהם בלעדיים לעולם של כל מין.

אך בעידן המודרני שבו אנו חיים כיום, הגבולות המגדריים הולכים ומטשטשים. כיום ההנחה שתחום מסוים הוא "גברי" או "נשי" נחשבת להנחה מיושנת ולא מתאימה. לכן, בהחלט ניתן להצהיר שגברים עוסקים בדברים שקשורים באופנה והם בעלי מודעות עצמית רבה למראה שלהם ולגוף שלהם. יכול מאוד להיות שזה היה המצב לאורך כל ההיסטוריה האנושית, אך כיום קיימת הכרה רחבה בכך שמגדר הוא בעצם ספקטרום. על צד אחד של הספקטרום ניצבת גבריות ובצד השני נשיות. מרביתם הגדול של האנשים מצויים במקום כלשהו על הרצף הזה ויכולים לבטא מאפיינים שונים שנחשבים "גבריים" או "נשיים".

חלק מהעיסוק בטיפוח הגוף, שגם גברים בהחלט שותפים לו, הוא נושא הריח. בשמים לגבר קיימים בהיצע אדיר בשוק הבשמים, והמונח בושם הוא כבר מזמן לא משהו שמיועד בלעדית לנשים. בעבר הייתה הפרדה ברורה בשפה בין המונח בושם למונח אפטרשייב. אך כיום גם ההבדלים האלה קטנים, ובשמים רבים משמשים גם כאפטרשייב ולהיפך. מכיוון שגברים רבים מייחסים חשיבות למותג הבשמים אותו הם בוחרים לשים על עצמם, חברות האופנה והבשמים מקפידות להוציא מדי שנה ריחות ומוצרים חדשים בעולם זה.

אופנות וטרנדים בתחום הבשמים לגבר

ישנן כמה מגמות בולטות בתחום הבשמים לגבר בשנים האחרונות. המגמה הבולטת ביותר היא מגוון הריחות וסוגי הריחות שמוצעים בשוק. חיפוש קצר של בשמים בחנויות ברשת האינטרנט מעלה מגוון עצום של סוגי ניחוחות מוגדרים. החל מבושם בניחוח אוריינטלי ועד בושם בניחוח פירותי או עצי. לפעמים נדמה כי נושא החיפוש הוא יין איכותי ולא בושם. סוגי הניחוחות נובעים מהמרכיב הדומיננטי בריח שלהם. ריח דומיננטי יכול להיות הדרים, פירות, וניל, עץ, תבלינים וכיו"ב.

סוגי הניחוחות המגוונים מאפשרים לצרכנים לפתח טעם אישי ברור שמתאים להם. בהתאם לאותו טעם אישי, גברים רבים נוטים לגלות נאמנות למותג הבשמים שלהם. כאשר הם מוצאים ניחוח שהם אוהבים, הם לא ימהרו להחליף אותו. אך אחד מהטרנדים הנוכחיים בעולם הבשמים לגברים הוא התחמשות בארסנל שלם של בשמים. אם בעבר היה מספיק בושם אחד שישמש לכל אירוע ומקום – כיום גברים רבים מחזיקים מבחר של בשמים ומתאימים אותם בהתאם לסיטואציה. לגברים רבים בישראל בושם אחד פשוט כבר לא מספיק.

מה הם המחירים של בשמים לגברים?

בושם יכול להיות דבר די יקר. בשמים מקוריים ואיכותיים של מותגים כמו טום פורד ומארלי יכולים לעלות אלף שקלים ומעלה לבקבוק. לעומת זאת, ניתן גם למצוא בשמים מצוינים בסביבת מחירים נמוכה בהרבה. ישנם בשמים של חברות כמו פראדה, גוצ'י וארמאני שיעלו בממוצע בין 300 ל-500 ₪. אם מחפשים סביבת מחירים נמוכה עוד יותר – חברות רבות (וגם החברות היוקרתיות) מציעות מותגי בשמים שנעים סביב ה-200 ₪.

אפשרות נוספת שקיימת עבור גברים שמחפשים לקנות בושם בחנויות אינטרנטיות היא קניית בשמים בהשראת בשמים אחרים. ישנן חברות שמתמחות בייצור בשמים שמזכירים בניחוח שלהם מותגים מפורסמים. בשמים אלה נעים על הגבול הדק שבין השראה להעתקה, אך הם בהחלט מספקים תוצאה מצוינת והעלות שלהם בדרך כלל זולה יותר בהרבה מהמקור.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*