ברזיל באשדוד – אליפות הפוצ׳יוולי באשדוד

ברזיל באשדוד – אליפות הפוצ׳יוולי באשדוד

פוּצִ'יווֹלֶי, (בפורטוגזית: Futevôlei) למי שלא מכיר הוא משחק דמוי כדורעף וכדורשת חופים שמשחקים עם כל חלקי הגוף חוץ מהידיים. שני שחקנים בכל קבוצה צריכים לגרום לכדור לפגוע בקרקע של הקבוצה השנייה.

שורשיו של משחק ה-פוּצִ'יווֹלֶי בחוף קופקבנה שבריו דה ז'ניירו, ברזיל, בשנות השישים של המאה הקודמת. שם הוא התפתח כמשחק אימון לשחקני כדורגל. על מנת לא להפר את החוק אשר אסר בזמנו לשחק כדורגל על חוף הים, העבירו השחקנים את כדור הרגל ביניהם מעל רשת כדורעף החופים כדי לשפר את טכניקת המשחק ובה בשעה להימנע מהחרמת הכדור על ידי פקחי החוף.

למרות שהספורט משוחק באשדוד ברמה החובבנית כבר המון שנים, בעיקר בחוף הספורט (הקשתות) בו התקינה רשות רשות הספורט כ-10 מגרשי כדורעף עם רשתות המשמשות גם את שחקני ה-פוּצִ'יווֹלֶי באשדוד והסביבה.

 

 

היום התקיים טורניר מוסדר ראשון שיתחיל מסורת חדשה, כמו טורניר המטקות שהתחיל כבקשה מאורגנת מהתושבים שלוקחים חלק פעיל בארגון התחרות ויחגוג השנה את התחרות השמינית כך גם ב-פוּצִ'יווֹלֶי, רשות הספורט באשדוד נענתה לתושבי העיר חובבי הענף וסייעה להם בהקמת מסורת חדשה בטורניר שפותח את עונת הקיץ בצורה הכי קייית שניתן לתאר.

מזג האוויר והחום הקיצוני קצת גרע מהאווירה אך גם כשחם במידה כזאת המקום המושלם להיות בו זה צמוד לים.

אירועי הקיץ בספורט התחילו הבוקר עם משחה דולפיו וימשיכו עם עוד מגוון אירועים הכוללים בין היתר את אליפות המטקות ה-8, טורניר הכדורסל 3×3 פעילויות זומבה, ועוד הפתעות שמכינים ברשות הספורט לקיץ הקרוב.

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט:

״שמח לראות את שיתוף הפעולה בין קהילת ספורט הפוצ׳יוולי, בני העיר יחד רשות הספורט באשדוד שחוברים לטורניר ספורט בענף החופים המתפתח. ברכות על מסורת חדשה לעיר ולכל משתתפי הטורניר״

יורם אסרף מנכ״ל רשות הספורט:

״שיתופי הפעולה עם קהילות הספורט בעיר הינם מהות הפעולה של רשות הספורט באשדוד, עודדנו ונעודד בעתיד פעילויות משותפות עם קהילות ספורט ממגוון ענפים. אשדוד ממותגת כ״עיר הספורט של ישראל״ וככזאת תתמוך בכל קהילת ספורט שתתגבש לקידום ענף ספורט כזה או אחר.״

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*