בפורים "מתחברים לשורשים" בחצר מוזיאון לתרבות הפלשתים

בפורים "מתחברים לשורשים" בחצר מוזיאון לתרבות הפלשתים

סדרת "מתחברים לשורשים" תפתח במפגש של קבלת שבת פורימית, המחברת בין הקהילה, הסביבה והמסורת, באמצעות יצירתיות, מוזיקה, אומנות ותיאטרון.

סדרת "מתחברים לשורשים" בהפקתו של המוזיקאי והיוצר האשדודי אדיר כוכבי תצא לדרך עם מפגש ראשון ביום שישי הקרוב (26.2.21) ותפתח במופע של להקת "החצר המזרחית"-הרכב מוזיקלי של כלי נשיפה וכלי הקשה ש"מחדש קשרים" עם יצירות מקור בעיבוד המשלב בין  אתני לעכשווי עם הרבה חיוך ושמחה, וברוח חג הפורים.

חברי ההרכב כוללים את אדיר כוכבי על החצוצרה, ניר טייב בסקסופון, עודד מאיר בטרומבון, חיים מזר בטובה אסף קורנברג בתופים. כמו כן, תיערך סדנת יצירה לתחפושות קהילתיות בה יחדשו המשתתפים בדים בשימוש חוזר ויהפכו אותם לתחפושת חדשה בשילוב אביזרים ואלמנטים דקורטיביים וישתתפו בתהלוכת תחפושות.

בסדנת הקומיקס "מציירים גיבורים" – סדנת קומיקס תיאטרלית לפורים שתחדש את הקשר עם סיפורה של אשדוד הפלשתית, יפגשו  המשתתפים את פרעה רעמסס ה-III וגיבורי על נוספים מהתקופה ויוכלו כך ליצור סיפור קומיקס צבעוני ומשעשע בהדרכת השחקן יהודה גולדין.

את המפגש סיפור "קשרי בדים" תדריך האמנית אפרת דגני  בתערוכה "חפץ מעבר", שתשלב את סיפור היצירה שלה עם הסיפורים המקומיים באמצעות מפגש אישי עם הקהילה המקומית, הדגמת תלבושות אותנטיות מסורתיות ובדים מקוריים שמשמשים את יצירת האמנות ומחברים בין המסורות לאורך השנים. להפקת הסדרה חברו מיזם מרחב יצירה, המוזאון לתרבות הפלשתים, מרכז קהילתי ד' ע"ש גולדי  בשיתוף אדמה אגן והמחלקה לאיכות הסביבה והקיימות עיריית אשדוד ובתמיכת משרד התרבות.

להשתתפות בפעילויות, יש להירשם מראש באתר: https://bit.ly/3bvXNY2. הפעילות תתקיים בהתאם לתנאי התו הסגול במתחמי פיקניק שיאפשרו התנהלות בקפסולות משפחתיות. יש לדעת כי ההרשמה מקנה כניסה לכל הפעילויות שתתקיימנה בשני סבבים.                                                                                                       

המפגש הראשון ייערך ביום שישי הקרוב,26.2.21, בין השעות 11:30 – 13:00, מוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, השייטים 16, אשדוד.

בתמונה: החצר המזרחית  |  צילום: דודי לוי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*