בעתיד הנמלים יעבדו באוטומציה כמעט מלאה

בעתיד הנמלים יעבדו באוטומציה כמעט מלאה

מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, בוועידה ה- 5 לתשתיות: "הקדמה הטכנולוגית בעולם התחבורה הימית תביא לכך שבעתיד יעבדו הנמלים באוטומציה כמעט מלאה".

מנכ"ל נמל אשדוד יצחק בלומנטל שהשתתף הבוקר בכנס התשתיות הלאומיות של מידע כנסים, ציין במסגרת מושב הפתיחה בו השתתף על התשתיות הלאומית: "בשנת 2021 מתוכנן להיפתח הנמל החדש בסמוך לנמל אשדוד. פתיחתו של נמל זה היא חלק מהשינויים שעולם התחבורה הימית עובר כעת. מעבר לכך נמצאים עולם הספנות ועולם הנמלים בשיאו של מהפך טכנולוגי. שינויים אלו גורמים לנו בעולם הנמלים להיערך לכך אחרת ולשים דגש על מכשור ייחודי, הכשרות מקצועיות לעובדים בתחומים חדשים בהם אלקטרוניקה, רובוטיקה, מכניקה וקליטת עובדים בתחומים אלו. בקרוב יתבצעו תהליכי פריקת מכולות באמצעים משוכללים וללא מגע יד אדם ועלינו להיערך לכך. זהו האתגר האמיתי.

מעבר לכך, הוסיף כי בתחום הספנות גם ניכרת מגמת השינוי וההתחדשות, במסגרתה מגיעות מגה אוניות, עם קיבולת מכולות עצומה בגדלים של עד 18,000 TEU. רק לאחרונה הגיעה לנמל אשדוד אוניית ענק שעל סיפונה 10,000TEU  ואוניות מסוג זה יגיעו בכל שבוע. לצורך כך נדרשו פעולות תשתית מתאימות ובהן השקעת משאבים רבים בהעמקת הנמל הקיים, חיזוק רציפים, רכישת מנופים מתאימים והגבהתם, הכשרת כח אדם וניווט מקצועי של כח אדם, פעולות בהן השקענו עד כה כחצי מיליארד שקלים.

נמל אשדוד הוא השער הכלכלי של מדינת ישראל והוא גם בעל הפוטנציאל הרב ביותר לקחת חלק בתהליכי שיטעון לפריקת מכולות בכמויות קטנות יותר לנמלי משנה במדינות סביב לנו. זהו אתגר רב לאומי גדול שניתן להפיק ממנו תועלת רבה. "

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*