בעזרת מיתוג נכון העסק שלך ישדר יותר איכות

בעזרת מיתוג נכון העסק שלך ישדר יותר איכות

בשנים האחרונות מושקעת מחשבה רבה בנושא של מיתוג עסקים בכל עולם המסחר. יש כיום הבנה (שלא הייתה קודם לכן) והפנמה אודות החשיבות העצומה של מיתוג נכון, מתאים וכזה המשרת את העסק כלפי חוץ ואפילו משדר את השקפת העולם של בעל העסק. היום כבר יודעים בעלי העסקים השונים שמיתוג אינו רק שם העסק ובחירה נכונה של הצבעים אלא הרבה יותר מכך ולכן חשוב להקדיש לכך הרבה מחשבה ותשומת לב.

כאשר מדובר על עסק שנמצא ברחוב ראשי או במיקום שבו הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים עשויים להיתקל בו ולראות את אמצעי השיווק והפרסום הממותגים שלו – מקבל נושא המיתוג חשיבות גבוהה בהרבה מפני שיש לו תפקיד הרבה יותר מהותי וחשוב – לכידת עיניהם של העוברים והשבים, משיכת תשומת ליבם וכמובן העברת מסר חד, מדויק וברור לגבי הצורך שיש להם בשירותים או המוצרים שמציע העסק למכירה. כך מגדילים כיום את מעגל הלקוחות של העסק.

ממה מורכב המיתוג?

כאמור – המיתוג הוא כל האמצעים החזותיים שבהם נעזר העסק על מנת לבנות לעצמו את תעודת הזהות שלו ואת הדרך שבה הוא ייראה בעיניהם של הלקוחות – הקיימים והפוטנציאליים. מתבצע תהליך לא קצר של מחשבה על מנת לבחור את שם העסק, את הדרך שבה השם ייראה, שילוב הצבעים הנכון ובחירה של אלמנטים נוספים שישתלבו עם השם.

כל אלה ביחד יופיעו בכל אביזר שעשוי למצוא את דרכו אל חזקתו של הלקוח הפוטנציאלי – כרטיס ביקור, שילוט לעסק, ניירת משרדים וכמובן נכסים דיגיטליים – אתר אינטרנט או חנות מקוונת. חשוב מאד לשמור על אחידות ולוודא שכל האלמנטים האלה אכן יופיעו על מנת שאותו אדם שעשוי להזדקק ביום מן הימים לשירותים או למוצרים של בית העסק יוכל להיזכר בו במהרה וליצור קשר הכי מהר שאפשר. אלה בעצם הכוונה והמטרה של מיתוג נכון וחכם.

איך מתבצע מיתוג איכותי הלכה למעשה?

כאשר מחליט בעל עסק לבצע תהליך של מיתוג לעסק שלו – עליו להקפיד על כמה וכמה עקרונות על מנת שהתהליך יהיה מקצועי ומושכל וכזה שבסופו יתקבל מיתוג המשדר איכות ואמינות:

  • חשוב לבחור באיש מקצוע שיש לו ניסיון רב ככל האפשר במשימות מיתוג דומות.
  • מומלץ לבצע שיחת אפיון וחשוב שהיא תהיה מעמיקה ויסודית ככל האפשר, שכן ייכללו בה כל הפרטים החשובים אודות העסק עצמו ובעל העסק, לרבות האני מאמין שלו.
  • העיצוב הגרפי מהותי ביותר. רק מי שעוסק בתחום זה יוכל לתת המלצות טובות, מועילות ונכונות על מנת לבחור לעסק את המראה החזותי שיתאים לו בדיוק.
  • בעל העסק חייב להיות שותף מלא בתהליך ובמידה ומתבצע מהלך שאין הוא מסכים איתו – עליו לומר זאת במפורש על מנת שהשפה החזותית של העסק (כמו גם אמצעי שילוט לעסקים) יהיו תואמים לדעתו ולהשקפת עולמו העסקית.
  • מעבר למסרים העסקיים והשיווקיים – המיתוג אמור גם למצוא חן בעיניו של בעל העסק מבחינת טעם והעדפות אישיות וחשוב להתעכב גם על נושא זה.

כאשר המיתוג מבוצע תוך הפעלת שיקול דעת וחשיבה מעמיקה – אין ספק שהתוצאות תהיינה מצוינות והמטרות של הגדלת מעגל הלקוחות תושגנה ביתר קלות. מיתוג נכון ושיווקי ימשוך את הקהל בעצמו ואי אפשר יהיה להתעלם מנוכחותו של העסק בכל מקום שבו יופיעו אמצעי השילוט שלו. המסרים שיופיעו במיתוג יעשו את העבודה וישכנעו את העוברים והשבים במדובר בשירותים או מוצרים שכדאי להם להכיר ולרכוש.

המאמר נכתב על ידי המומחים של גבע פתרונות שילוט מתקדמים לעסקים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*