בסוף השבוע: תחרות ברייקדאנס ארצית

בסוף השבוע: תחרות ברייקדאנס ארצית

אריאל ז'אק (26), סטודנט למדעי המחשב והמפיק של תחרות הברייקינג הארצית באשדוד נולד גדל והתחנך ברחובות העיר, "בתקופה שלא היה סמארטפון, והנוער בילה את כל ילדותו בלטפס על עצים ובמשחקי מחבואים" – הוא אומר בחיוך ומספר לנו על אהבתו לברייקדאנס (Breakdance). כשהתבגר החל לרקוד מתחת במבואות בנייני מגורים, ברחבת המשכן לאמנויות הבמה, בחוף הקשתות ברחבת בניין העירייה, "כיום אני מסתובב על הראש ובכל העולם" הוא אומר ומספר לנו כי הנחה באירועי FIDF בפילדלפיה תחת מיזם  "IMPACT" – מלגות ללוחמים משוחררים שבו שיתף את סיפור חייו בתור יליד להורים שעלו ארצה מחבר העמים לצדו דניאל סאהלו ,ישראלי יליד אתיופיה שעלה ארצה בשנות השמונים  כל הדרך במו רגליו. המגוון התרבותי שנחשף אליו מכל הזרמים ביהדות ארה"ב חיזקו אצלו את האמונה בערכי הציונות ואהבת הארץ .מס' חודשים לאחר מכן הוזמן אריאל לרקוד בלהקת מחול בינלאומית בצרפת אך סירב מכיוון שהאמין שהייעוד שלו הוא להישאר בארץ להקים קהילות של אומני היפ הופ  ולטפח את הדור הבא.

יום שישי, ה- 30.8, הוא עתיד להפיק תחרות ארצית בברקינג במרכז קהילתי "דיונה" לאחר שמזה חמש שנים ומאז שחרורו משרות קרבי בצבא הוא מאמן את הדור הבא של הרקדנים באשדוד. "הברייקינג הוא סוג של ריקוד אקרובטי המהווה את אחד מיסודות תרבות ההיפ פופ"-מספר לנו אריאל-"הריקוד מאופיין בתנועות מהירות וחדות המשולבות בתנועות גליות זורמות וכמו כן באקרובטיקת רצפה. תנועות ברייקדאנס רבות לקוחות מתרגילי האקרובטיקה של הקפואיירה. השם "ברייקדאנס" ניתן לריקוד זה כי בתחילת דרכו, הוא נרקד רק לצלילי קטעי המעבר ("ברייק") בשירי פאנק, דיסקו ורגאיי, קטעים בהם כל כלי הנגינה השתתקו והמתופף המשיך לנגן רק את המקצב. קטעים אלה נדגמו מאוחר יותר והפכו למקצבים הבסיסיים של מוזיקת ההיפ-הופ. הסגנון היה פופולרי ביותר אז ניתן היה למצוא רקדני ברייקדאנס בפינות הרחוב ובכיכרות".

באירופה וברחבי העול רקדנים ורקדניות מקצווי תבל נפגשים יחדיו: ברזילאים, רוסים, שוודים, אפרו-אמריקאים, דרום-אפריקאים, גרמנים, ישראלים ויפנים – נשים כגברים כולם דוברים בשפת הברייק תחת אותו המעגל, מפרגנים אחד לשני, ויוצקים שפה חדשה, כור היתוך בינלאומי ,ללא הבדל של גזע, מין, דת  כזה שלא דורש מילים בכדי להבין אחד את השני. אריאל מאמין שהאירוע מאפשר את הפלטפורמה למגוון האתני והתרבותי להמשיך לחיות בשלום ובאחווה אחד לצד השני בכור ההיתוך האשדודי בפרט וזה של ישראל בכלל.

לתחרות במרכז קהילתי 'דיונה' יגיעו מתחרים מבאר שבע בדרום ועד נצרת עלית בצפון והם עתידים להתחרות ב-2 קטגוריות: תחרות יחידים-1 על 1 (לגילאי עד 17 שנים) ותחרות יחידים – 1 על 1 המיועדת לבוגרים מגיל 17 והלאה. על ההנחייה הופקד מיודענו 'הולידיי' קוגן, אמן ההיפ הופ מהעיר ועל השיפוט צוות בינלאומי בראשות ראול רוג'רס, שמגיע לכאן מהאיים הקאריביים ולצידו בסטה ריין מאוקראינה ואלכסיי בוסיק מקזחסטן.

שלום לוטטי, מנהלו של מרכז קהילתי 'דיונה' מזמין את הקהל הרחב להתרשם מתרבות הרחוב באליפות הארצית – חוויה של ממש לכל המשפחה, שסוגרת את חופשת הקיץ יומיים לפני החזרה ללימודים.

יום שישי 30.8  | . החל מהשעה 9:30 בבוקר  |  מרכז קהילתי 'דיונה', קק"ל 90  |  למידע והרשמה: 058-5500800, 08-8648585

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*