בניית דגמים בעזרת טכנולוגיית הדפסה תלת מימדית

בניית דגמים בעזרת טכנולוגיית הדפסה תלת מימדית

כולנו חולמים בשלב זה או אחר בחיים לפתח מוצר חדש למגוון צרכים ושימושים או לבנות דגם שישרת אותנו למטרה מסוימת. כדי לבנות דגם חדש, לפתח אב טיפוס או לבנות מודל תלת מימדי, יש להיעזר לרוב באנשי מקצוע מנוסים, אך כיום התהליך פשוט יותר כיוון שניתן באמצעות מדפסת תלת מימדית להדפיס את הדגם בעלות זולה ומשתלמת. לכן, אם יש לכם רעיון למוצר חדש, יעיל ומהפכני, כל שעליכם לעשות הוא להכין שרטוט ולשלוח את הקובץ לבית דפוס המתמחה בהדפסות תלת מימד. בתוך זמן קצר תקבלו באמצעות שליח את הדגם או המודל שברצונכם לפתח כדי לבדוק אותו, לערוך מקצה שיפורים, או כדי לעשות בו שימוש לצרכים הפרטיים והייחודיים שלכם.

דגמים מורכבים ואיכותיים

כדי לפתח מוצר חדש חייבים לבנות דגם איכותי מחומר חזק ועמיד, לחלופין ניתן לבנות דגם מחומר רך יחסית כמו גומי. עד לאחרונה, בניית דגמים נעשתה על פי רוב באמצעות מכונות CNC (עיבוד שבבי), ואקום פורמינג ומכונות חיתוך בלייזר. עם זאת, מרגע כניסתן של מדפסות התלת מימד לחיינו תפסו אלה מקום של כבוד בקרב מפתחי מוצרים, אדריכלים הזקוקים לדגמי בניינים באיכות גבוהה, מעצבים תעשייתיים ומעצבי מודלים למגוון צרכים ושימושים. באמצעות מדפסת תלת מימד ניתן לבנות מודלים ברמת דיוק גבוהה במיוחד, מחומרי גלם שונים, קשים או רכים, בשלל גוונים ורמות גימור.

דגמים באיכות גבוהה

דגמים נועדו להצגת מוצר חדש בשלבי פיתוח שונים ולהכנת מודלים למגוון שימושים. כך לדוגמה ניתן לבנות דגמים לתערוכות כדי להציג את המוצר לעיני הלקוחות ועל מנת לבדוק אותו ולהבין את היתרונות והאיכויות שלו. כמו כן, נהוג לבנות דגמים למגוון שימושים בתחום הרפואה, לרבות הצגת מערכות הגוף השונות בתלת מימד, לאימוני החייאה ולצרכי לימוד. במהלך פיתוח מוצר חדש נהוג להדפיס דגמים באיכות גבוהה כבר בשלב מוקדם של הפיתוח, כדי לבחון אותו ויזואלית, ועל מנת לאפיין את החומרים הנדרשים לפיתוח המוצר הסופי. אגב, באמצעות מדפסת תלת מימדית ניתן להדפיס דגמים מדויקים להשלמת חלפים חסרים ברכב, במוצרים שונים בבית או בחצר וכדומה.

הדפסה של דגמי ענק

עד לפני מספר שנים מגבלות טכנולוגיות מנעו את היכולת להדפיס דגמים גדולים, כיום יש מדפסות חדשניות באמצעותן ניתן לבנות דגמי ענק. מדפסת תלת מימדית חדשה מאפשרת לבנות דגמים עד לקוטר של 106 ס"מ ועד לגובה של 120 ס"מ, כך ניתן להדפיס דגמים עבור אדריכלים ועבור מפתחי מוצרים המעוניינים להציג את הדגם או המודל לעיני לקוחות או משקיעים פוטנציאליים. עם זאת, יש למדפסת תלת מימדית שוק גדול גם בקרב לקוחות פרטיים המעוניינים לבנות דגם מסוים לשימוש פרטי וביתי, לדוגמה סביבון לחנוכה בתלת מימד, חנוכיות מעוצבות, שלטים לדלת, מעמדים שונים, חותכי עוגיות בעיצוב לפי בחירה, מתלים לקיר, מעמדים דקורטיביים ועוד שלל דגמים במבחר גוונים ועיצובים מרהיבים.

לקריאה בנושא: עשרה דברים שלא חשבתם שאפשר לעשות ע"י הדפסה בתלת מימד   

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*