בן עזרי – חוק סגירת אתרי בנייה הוא חוק פופוליסטי

בן עזרי – חוק סגירת אתרי בנייה הוא חוק פופוליסטי

לסגור ל-5 ימים כל אתר בנייה בו אירעה תאונה קשה הוא חוק פופוליסטי – "הפתרון למיגור תאונות העבודה בענף הבנייה אינו יכול להינתן בירייה מהמותן.  מדובר בחוק פופוליסטי שלא יתרום דבר לבטיחות באתרי הבנייה באשדוד ובכלל".  כך אומר שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה בהתייחס להצעת החוק שעברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת המסמיכה מפקח עבודה לתת צו להפסקת פעילות לתקופה של 5 ימים, באתר בנייה שאירעה בו תאונת עבודה שהביאה למות אדם או לפציעתו הקשה.

על פי ההצעה, הצו יכול להינתן באופן מידי ודינו של מפר הצו יעמוד על  שנתיים מאסר וקנס. 

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה: "מדובר לכל היותר בפלסטר או בטיפה בים וגם בענישה מוקדמת מדי. מה יקרה אם לאחר חקירת התאונה יתברר כי מנהל העבודה, מנהל אתר הבנייה והקבלן המבצע אינם אשמים בתאונה אלא דווקא העובד? מי יפצה את הקבלן או היזם על אובדן ימי העבודה ועל איחור במסירת הדירה או המשרד בגלל צו שניתן לא סיבה?"

"אני מזמין את חברי הכנסת אייל בן ראובן אלי אללוף שהכינו את הצעת  החוק, לסייר יחד איתי באתרי הבנייה באזור ולהיחשף למאמצים האדירים שאנו משקיעים במניעת תאונות עבודה. שיירדו מהאולימפוס ויפגשו פנים אל פנים עם עובדים ומנהלי עבודה וישמעו מהם מה הסיבות לתאונות וכיצד ניתן למנוע אותן. הפתרונות לבעיה הם הרבה מעבר לתיקון החוק המוצע. הפתרון לדעתי טמון בהגדלה משמעותית של פקחי הבנייה והגדלת תקציב ההדרכות לעובדים בענף הבנייה.

צילום אילוסטרציה: יח״צ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*