במת הרמה – המדריך למתחילים

במת הרמה – המדריך למתחילים

במות ההרמה מאפשרות לבני האדם לעבוד בגבהים שונים בצורה בטיחותית ויעילה יותר. במת הרמה ניתן למצוא בעסקים שונים ובעיקר במפעלים, כאשר ניתן לבצע בעזרתן סוגים שונים של תיקונים, העלאת סחורות לגבהים שונים (לדוגמא במחסנים), וכן לבצע עבודות שיפוצים. על מנת שהעבודה תתבצע בצורה היעילה והבטיחותית ביותר, יש להתאים את סוג במת ההרמה לעבודה הספציפית.

סוגים שונים של במת הרמה

כאמור, קיימים סוגים שונים של במות הרמה כאשר לכל אחת מהן דרך שונה להשיג את המטרה האחת והיחידה, שהיא כמובן לאפשר לבני האדם לבצע עבודות בגבהים שונים מבלי להסתכן, תוך יצירת סביבת עבודה שהיא גם נוחה ויעילה בהתאם למטרה הספציפית לשמה נעשה שימוש בבמה.

  • במת הרמה מספריים – בימות הרמה אלו הן הנפוצות ביותר בשוק. הן מיועדות לעבודות פשוטות יותר כגון עבודות חשמל, צבע ועוד. בבימות אלה משתמשים עובדים המבקשים להגשים שתי מטרות: המטרה הראשונה היא להרים את העובד לגובה רצוי לביצוע העבודה, כאשר הבמה עצמה משמשת גם כמשטח עבודה. קחו לדוגמא עובד צבע שחייב להעלות איתו לגובה צבעים ועזרים שונים. בימת ההרמה תוכל לעמוד כמשטח עבודה עליו יניח את העזרים הללו. המטרה הנוספת היא הרמה של מטענים במשקל בינוני.
  • במות הרמה ניידות – במות המספריים אמנם הנפוצות ביותר, אך הפופולאריות והאהובות ביותר הן הבמות הניידות. אלו מיועדות לעבודות פשוטות עד בינוניות והן מכילות מנגנון שינוע – ומכאן הניידות שלהן. כך מושגות 2 מטרות; מלבד הרמה לגובה, ניתן לשנע ציוד מנקודה לנקודה. במת הרמה ניידת תהיה משולבת גלגלים כך שניתן יהיה לנסוע איתה ממקום למקום.
  • במה טלסקופית – ישנם שני סוגים של במות הרמה טלסקופיות; האחת, במה אליה מחוברת זרוע טלסקופית ישרה המסייעת להגיע לנקודות גבוהות אשר מבחינת תנאי שטח וגישה קשה מאוד להגיע אליהן. כך, יכולה הזרוע לדלג על עצים, חומות ומכשולים נוספים. אופציה נוספת היא במה עם זרוע טלסקופית בעלת מפרק שדומה מאוד לזרוע הטלסקופית הישרה. ההבדל הוא שכן המפרק ניתן לתזוזה, כך שהוא מאפשר התגברות יעילה אפילו יותר על מכשולים בדרך למעלה.

למה הן משמשות?

אם לומר את האמת, במת הרמה נוצרה ככורח המציאות. בני האדם לא מסוגלים לעבוד בגובה מבלי להסתכן, וחשוב שיהיה לנו את הכלי המתאים לעשת זאת. במת הרמה הינה כלי עבודה פופולארי ואהוב במיוחד ולא בכדי; היא עוזרת לנו להגיע לגובה רב ללא כל מאמץ, בנשיאה של סחורות כבדות, ועוד. אם הנכם מעוניינים לשפר את תנאי העבודה במפעל או בחנות, צרו עמנו קשר לייעוץ והכוונה בנושא. לאחר מכן, תוכלו להגיע לבחון בעצמכם את סוגי בימות ההרמה שברשותנו, ובהתאם לצרכים והדרישות שלכם לבחור את זו שתעשה את העבודה הטובה ביותר ותשיג את המטרות שלכם ביעילות, והכי חשוב – בבטיחות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*