במקום לשקוע, תשקיעי! הכל על תיקון פטמה שקועה

במקום לשקוע, תשקיעי! הכל על תיקון פטמה שקועה

ישנם מצבים שבהם רקמת החיבור בעצם מונעת מהפטמה לבלוט, ולעתים גם גורמת לה להיפוך פנימה. מצב זה נקרא פטמה שקועה והסיבות העיקריות להיווצרותו הן גנטיות או התפתחותיות. לעתים המצב נוצר מתוך מחלה או טראומה, ונשים רבות מתארות אותו כלא אסתטי ואף מביך. החדשות הטובות הן כי תיקון פטמה שקועה הוא לחלוטין אפשרי, כך שגם את קוראת שורות אלו ומזדהה עם הכתוב, דעי שניתן להחזיר את המצב לקדמותו.

הניתוח מתאים לנשים שהפטמות שלהן אינן בולטות מעל העטרה. יש שיאמרו שבסך הכל מדובר בסיטואציה תקינה, אך ההפך הוא הנכון בעיקר אם האישה מעוניינת להביא ילדים לעולם ולהניק אותם. הפטמה השקועה עלולה להפריע בתהליך. בנוסף, החזה שלנו משחק תפקיד לא קטן ביצירת הבטחון העצמי שלנו, כך שזה רק טבעי שנשים רבות ניגשות לבצע אתה התהליך.

תהליך תיקון פטמה שקועה

תיקון פטמה שקועה מתבצע לרוב תחת הרדמה מקומית או כללית, בהתאם להמלצות הרופא ולרצונה של המטופלת. כאמור, הניתוח יתאים נשים שהפטמות שלהן אינן בולטות מהעטרה, אלא שטוחות מידי או שקועות. לעתים זוהי בעיה התפתחותית, ובמקרים אחרים תוצאה של צניחת שדיים או הנקה, ואפילו תוצר של סרטן השד.

ישנם 2 סוגים של פטמות שקועות:

  • שקועות קלות – מדובר במצב שבו הפטמה תבלוט בעיקר במצבים של קור או גירוי מכאני. בדרך כלל אין צורך בהתערבות כירורגית כשמדובר בדרגה הזו, שכן הפטמה בולטת במצבים שונים. המשמעות היא שתהליכים שונים כגון הנקה, אינם נתקלים בהפרעות.
  • שקועות כל הזמן – זהו מצב שבו הפטמות שקועות כל הזמן ואינן מגיבות למצבים של קור או גירויים מכאניים. המשמעות היא שהיכולת להניק תיפגע ובמקרים לא מעטים גם הבטחון העצמי של האישה. מצב זה ניתן לתקן על ידי התערבות כירורגית.

כעת כשאת מכירה את סוגי הפטמות השקועות, אפשר להרחיב על הניתוח עצמו; ובכן, הרופא המנתח מנתק את בלוטות החלב תוך שימור החיבור ביניהן בכדי לא לפגוע בהנקה עתידית. שחרור רקמות החיבור המקוצרות מסייע לשחרר את הפטמה החוצה. לאחר מכן מהדקים את הרקמות באמצעות נקז סיליקון או סיכות כירורגיות למשך כשבועיים, כשלאחר הסרת הסיכות לא נשארת צלקת כלל. תיקון פטמה שקועה כאמור יכול להתבצע בהרדמה כללית או מקומית, כשבמידה ונבחרה ההרדמה הכללית יש להישאר ללילה השגחה בבית החולים.

לאחר השחרור הביתה, מומלץ מאוד להימנע מכל פעילות ספורטיבית למשך שבועיים, להימנע מאמבטיות, להשתמש במשככי כאבים במידת הצורך וכמובן לא לשכוח להחליף את התחבושות בהתאם להוראות שהתקבלו מהרופא. כל אלו חשובים בכדי לשמור על השדיים שעדיין רגישות מאוד מההליך המעט טראומתי שעברו, ולאפשר להם להחלים באופן נכון ובריא יותר.

תהליכים טבעיים לאחר הניתוח עצמו

כמו כל ניתוח אחר, גם לאחר תיקון פטמה שקועה עלולים להתרחש תהליכים טבעיים לחלוטין שהם חלק בלתי נפרד מהניתוח עצמו. הן אינן נחשבות סיבוך או כשלים, ולכן אינן מחייבות טיפול, למשל; א-סימטריה קלה של הפטמות, שינויים בתחושה שיכולים להתבטא כחוסר תחושה לחלוטין ועד לתחושת יתר במגע עם בד למשל. ברוב המקרים, התופעה הזו חולפת מעצמה עם הזמן. לתקופה קצרה לאחר הניתוח, תחול ירידה ביכולת להניק (מסיבה זו רוב הנשים בוחרות לעבור את הניתוח לפני כניסה להריון ולא לאחר לידה).

כעת כשאת יודעת את כל מה שעליך לדעת על הליך תיקון פטמה שקועה הגיע הזמן להגיע לפגישת ייעוץ. הרופא יבחן את מצבך, ובהתאם לכך יציע את הפתרון האופטימלי שבמהרה, יחזיר לך את החיוך לפנים ואת הבטחון העצמי לשמיים!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*