במלחמות אין מנצחים

במלחמות אין מנצחים

בשום מלחמה אין מנצחים, יש מפסידים יותר. על אחת כמה וכמה במלחמות דת, כמו זו שמתנהלת בימים אלה על חלקת האדמה הנטושה בלב ליבו של רחוב הנרקיס ברובע ח׳.

מלבד הזמן היקר, שלא יחזור שהפסיד כל מי שלוקח חלק במאבק הזה, מכל צד אפשרי ומה אפשר היה לעשות במקום. שלא לדבר על הכעס המיותר והאנרגיות השליליות, אותם חווים כלל הצדדים ועכשיו גם החלו ״הפסדים״ מהותיים לרקום עור וגידים.

בלהט המחאה של התושבים החלו חלק ממתנגדי המחאה לחפש ליקויים בהתנהלות האוכלוסייה החרדית המבקשת לטענתם לגזול את השטח בשכונה שלהם, חיפשו ומצאו מבנה ״כולל״ יביל שהונח באופן לא חוקי ברחוב הרותם, לא היה צריך יותר מצילום והעלאה לרשתות כדי לשלוח את פקחי העירייה ובאותו הלילה פונה המבנה כלא היה. סביר להניח שהמבנה הזה יכל להישאר שם עוד חודשים אם לא ההמולה מסביב. 1:0 לתושבי רחוב הנרקיס.

שמעון כצנלסון – עם כמות המנדטים בה גם האחריות.

מצד שני ובאופן צפוי לגמרי צצו הפוליטיקאים שרחוקים גאוגרפית מההמולה אך לא יוותרו על סיפור מחאה טוב כדי לפוצץ את הרשתות החברתיות, 6 חברי מועצה פקדו את ההפגנה שקיימו התושבים והגיעו לתמוך, מצד שני, החלה ביקורת קשה נגד חברי המועצה התומכים במאבק מצד הפוליטיקאים החרדים.

שתיקתו הרועמת של ראש העיר במשך כל התקופה הופרה בעקבות התבטאות של חבר המועצה אלי נכט הנחשדת כגזענית ובגינה אף הוגשה תלונה במשטרה מטעם חברי מועצה חרדים.

הגדיל לעשות סגן ראש העיר אבי אמסלם שיצא בציטוט לא פחות בוטה ״לא ניתן לרוסים להשתלט״ מה שהעביר את הקהל הרוסי ללחוץ על מנהיגיו במועצה לקחת את המאבק צעד קדימה.

צריך להזכיר לכולם שמדובר אחרי הכל בבקשה להקצאת שטח, עדיין לא בהחלטת מועצה וטרקטורים בשטח, אבל בגלל התנהלויות קודמות חוששים האזרחים מכל יום שעובר, מאבק דומה היה עם הקמת הישיבה של הרב חיים פינטו בלב רובע יב׳ שגם לה היו לא מעט מתנגדים אך עם האדישות וחוסר התארגנות נפלה ההחלטה וכבר לא ניתן היה לעשות כלום. הישיבה בדמות בניין בעל מס׳ קומות קם בלב רובע חילוני מסורתי. הבדל פוליטי משמעותי קיים מאז אותו מקרה, והרבה בעקבות מחאת השבת והטלטלה שהביאה עימה, היום, בניגוד לאז הרוב במועצת העיר הוא חילוני. וזהו הבדל משמעותי מאוד.

תושבי הרובע בערב המחאה

המשמעות של רוב חילוני במועצה, שלחלקו אף סעיף קואליציוני המאפשר חופש הצבעה בנושאי דת הוא שאם הנושא של רחוב הנרקיס יעלה להצבעה כל ה-16 הפונים לקהל החילוני בעיר כדי לקבל מנדט יהיו בבעיה חמורה, לא סתם פרסמו כולם סוג של הודעת תמיכה ונכון כולם תומכים במאבק של תושבי הנרקיס… לכאורה.

אז נכון שמדובר ברוח גבית ותושבי הנרקיס יכולים לטפוח לעצמם על השכם בנושא המודעות, מחאת השבת מלפני שנתיים עומדת עדיין כעמוד ענן והזיכרון טרי, אצל כולם, אם לטוב או אם לרע. הרבה סממנים דומים בין 2 המחאות וככל שתתעכב ההחלטה ייצאו עוד חתולים מהשק והרדיפה הדדית תוליד עוד ועוד פיצול, עוד ועוד פילוג.

שטח המריבה

הנהגת העיר חייבת לקחת אחריות כדי לדון בסוגיה, עד אז ימשיכו המגזרים לפנות פנימה ל״בייס״ שלהם כדי לנסות לזכות בכמה שיותר כותרות וכמה שיותר לייקים. זה הזמן של הקטנים לנסות לגדול ושל הגדולים לקחת אחריות והשאלה הגדולה מי יפעל ראשון.

עוד מתחילת התרענו שהחומר דליק ונפיץ, הואקום והיעדר מנהיגות מכלל הצדדים של הקשת הפוליטית נתן לדלק לזרום עם צינור עבה ישירות ללב המדורה ובכל יום נרשמה עליית מדרגה ואמצעי תקשורת שמדווחים על המחאה. זה התחיל בפרופילים פרטיים, לאתרים מקומיים והחאה לארציים כולל לאולפני טלוויזיה כאלה ואחרים. כל זאת מבלי שההנהגה העירונית מתייחסת באופן רשמי, מסיירת באיזור או מוציאה מסרי הרגעה. הרכבת כבר עזבה את תחנת אשדוד והיכולת לסגור את הנושא בדרכי נועם חלפה. ולא משנה מאיזה צד של המתרס אתם נמצאים.

חבל.

0

אתם במרחק לחיצה מחנות שלכם

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*