במה אנו שונים זה מזה?

במה אנו שונים זה מזה?

השבוע חל באשדוד שבוע "ואהבת לרעך כמוך", שמטרתו חשיפה, מודעות והגברת השילוב של אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה. בית הספר, השם דגש על טיפוח וחיזוק ערכים בעשייה החינוכית, רואה חשיבות רבה בקיום שבוע זה בצורה המיטבית. כל הצוות נרתם לבניית תכנית מגוונת והושם דגש על למידה חווייתית, משמעותית וערכית.

כבר בשבוע שעבר, קודם לשבוע החשיפה, פוזרו רמזים על הנושא השבועי הן בשינוי הצלצול לשיר מתאים, הן בהכנת כותרות מסקרנות והן בפעילויות מקדימות, שהמורות העבירו בכיתתן. השיא היה ביום הראשון של השבוע, כאשר התלמידים נתבקשו להגיע ללא תלבושת אחידה…  מכל עבר נשמעו דיבורים על כך, ש"המנהל הקשוח ירון מרשה להגיע בלי תלבושת". המטרה הייתה להדגיש את הייחודיות והשונות בין התלמידים. חברי מועצת התלמידים עמדו בפתח ביה"ס וחילקו לצוות ולתלמידים מדבקה בצורת לב שסיסמתה: "ברעים כולנו לב אחד, כל אחד יחיד ומיוחד".

השבוע נפתח במפגש פתיחה, שבו העלו התלמידים השערות לרמזים שהועלו וקיבלו  אישור להן. המפגש היה חוויתי וכלל הופעה של התלמידים, הצגת הכרזה שנבחרה לייצג את ביה"ס בתערוכה העירונית, ושירים שקבוצת ילדות לימדה את כולם בשפת הסימנים.

במהלך השבוע כל מורה העבירה בכיתתה פעילויות הקשורות בנושא בליווי סרטונים וספרים. כל שכבת גיל התנסתה בחוויה אחרת. חלק מן התוכניות היו עירוניות וחלק אחר בית ספריות לפי הפרוט הבא: כתות א' עברו סדנאות בנושא לקויות ראיה – הסברים והתנסות במגבלה. כתות ב' נפגשו עם נציגים של התנועה, "כנפיים של קרמבו", שהציגו בפניהם את ייחודיות התנועה. כתות ג' עברו סדנאות בנושא לקויות שמיעה – הסברים והתנסות במגבלה. כתות ד' יצאו לפעילויות עירוניות – מופע "שילובים" ומופע כלבים. כתות ה' יצאו להצגה – "בן המלך והעני" וכתות ו' נפגשו עם אנשים מדהימים בעלי מוגבלויות פיזיות מעמותת "נגישות לקהילה". כאן המקום להודות להם על שתוף הפעולה איתנו זו השנה השנייה.

הצוות של ביה"ס יצא להצגות העירוניות ואף זכה להרצאה מרתקת מפיה של סיגל – אמא של ילד עם אוטיזם. לאורך כל השבוע הוצבו לוחות פעילים בכניסה לביה"ס ובהם תלמידים ומורים הוזמנו לשתף ברגשות, מחשבות, חוויות ורשמים מן השבוע.

לסיכום, אם בתחילת השבוע תלמיד אמר לבחור שיושב בכיסא גלגלים "תהיה בריא" ואחר שאל אותו אם ילדיו מתביישים בו, הרי בשסוף השבוע ניכר, כי קיימת מודעות רבה יותר בקרב התלמידים. הוכחה לכך ניתן למצוא בהתייחסות ללוח הפעיל  "למדתי ש.." , שתלמידים רבים כתבו בו , "אנשים עם מוגבלויות הם בני אדם ממש כמונו", וכן בשיחות משוב שנערכו עם המחנכות בכיתות.

צוות בית הספר רואה בערך "ואהבת לרעך כמוך" חשיבות רבה, נרתם כולו למלאכה, ואין ספק כי ערך זה ימשיך ללוות מורים ותלמידים כחלק מה"אני מאמין" הבית ספרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*