בלי טופס 4 אין איכלוס

 בלי טופס 4 אין איכלוס

בדיון שהתקיים אתמול בבית משפט השלום אשדוד, אישרה השופטת עדי אייזדורפר את הסכמת הצדדים בנוגע לבקשתה של עיריית אשדוד להוציא צו הפסקת שימוש לבניין במע"ר דרום, טרם שקיבל טופס 4. ההחלטה מהווה תמרור אזהרה לקבלנים ולחברות בנייה אחרות, לבל ינסו לאכלס מגורים בטרם הושלמו כל האישורים כחוק.

החלטה חשובה של בית המשפט באשדוד אשר קיבל את דרישת העירייה לצו הפסקת שימוש בנכס, עושה שירות חשוב הן למינהל ההנדסה והפיקוח על הבנייה והן ללשכה המשפטית ולתביעה העירונית. מדובר בבקשה לצו הפסקת שימוש שהגישה עיריית אשדוד נגד חברת בנייה הבונה במע"ר דרום, לאחר שמפקח בנייה זיהה כי החברה אכלסה 4 דירות עוד בטרם ניתן לה טופס 4. לאחר דין ודברים בבית המשפט וניסיון החברה להסביר כי אין מדובר באיכלוס ממש ולא בכניסת הדיירים לצרכי מגורים בפועל, המליץ בית המשפט לקבל את דרישת העירייה והורה על הפסקת השימוש, בצו שייכנס לתוקפו תוך שבוע.

במחלקה המשפטית אומרים כי החלטת בית המשפט מהווה תמרור אזהרה אדום לכל הקבלנים וחברות הבנייה שממהרות להעניק לרוכשים את מפתחות הדירה, בטרם הושלמו כל התחייבויותיהם ובטרם נמסרו לידיהם כל האישורים כחוק. עוד מסבירים הם כי לאור החלטת בית המשפט, תוגברנה מעתה הביקורות בשטח.

מדיניות "אפס הסובלנות" כנגד עבירות בנייה מודגשות שוב ע"י רשויות האכיפה העירונית, תוך שבעירייה משבחים את אגף הפיקוח על הבנייה ואת המפקח אשר פעל בנחרצות ובמקצועיות רבה בהכנת הצו ובגיבוש כל הנתונים הנדרשים, באמצעותם היה אפשר להכין את התביעה ואת התשובות לטענות נציגי החברות. צו הפסקת השימוש כאמור ייכנס לתוקפו בעוד שבוע בדיוק, ב-14.12.14 בשעה 13:00, כאשר נציג הפיקוח יגיע ויערוך ביקורת לביצוע הצו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*