בית משפט אינו מקום למציאת צדק

בית משפט אינו מקום למציאת צדק

"לי באופן אישי ברור שבית משפט איננו המקום שבו צריך לחפש צדק" אומר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה בפנייה לכל הקבלנים ובו המלצה לפתור הסכסוכים בהליך גישור.

שלומי בן עזרי: "אנו ממליצים לחברי ארגון הקבלנים לנסות ולקצר הליכים משפטיים באמצעות כניסה להליך גישור בכל המחלוקות העסקיות המתגלות בין הקבלנים חברי הארגון, לבין לקוחות / ספקים / קבלני משנה / דיירים וכו'.

לדבריו, "בהליך גישור מתגבשות הבנות  והסכמות המונעות עוגמת נפש משני הצדדים למחלוקת ובנוסף לכך גם ההליך מקצר לוחות זמנים וגם מוזיל עלויות ולכן אני ממליץ כי כל המחלוקות בענף הבניה יופנו להליך גישור".

בימים אלו החל ארגון הקבלנים להעמיד לרשות הקבלנים שירותי גישור וזאת באמצעות "השתקפות – המרכז לגישור רצונות" בראשותה של עו"ד לורה מישוק, במטרה ליישב סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט ובדרכי נועם.

בארגון מאמינים כי הגישור שהינו הליך רצוני ליישוב מחלוקות וסכסוכים, חוסך לצדדים המעורבים זמן, כסף ועוגמת נפש בכך שהוא מייתר את הצורך בפנייה לנתיב המשפטי. תפקיד המגשר הוא, ללוות את הצדדים ליצירת הסדר מוסכם לפתרון הסכסוך, אשר בסופו של ההליך ייחתם בהסכם ויקבל תוקף פסק דין בערכאות המשפטיות ובכך יהווה הסכם מחייב. בשנים האחרונות הליך הגישור מקבל את ברכתם של מערכת בתי המשפט ושופטים רבים ממליצים על הליך הגישור כדרך המועדפת לפתרון סכסוכים.

עו"ד לורה מישוק העומדת בראש מוסד "השתקפות – המרכז לגישור רצונות" אשר הובילה את ההליך מול ארגון הקבלנים ממליצה למעוניינים להיעזר בהליך הגישור להוסיף בכל חוזי ההתקשרות  סעיף על פיו מסכימים הצדדים לפנות להליך זה.

עו"ד מישוק: "אני חושבת שהליך זה יכול לסייע גם בחילוקי דעות בין רוכשי הדירות לבין הקבלנים אך ברור כי כניסה להליך גישור מחייבת הסכת שני הצדדים לסכסוך".

בהליך גישור שהסתיים זה מכבר בין שני קבלנים, הוסכם בין הצדדים כי האחד ישלם "סאמר סקול בארה"ב" לילדו של הקבלן השני ובתמורה יעניק השני הנחה של 5% בביצוע עבודה עתידית.

שלומי בן עזרי ציין עוד כי היצירתיות של הליך הגישור מאפשרת לצדדים,  "לנטרל רגשות" ולצאת אל מחוץ לכותלי המחלוקת ולאפשר גישור על פערים עמוקים רוויי כעס.       

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*