בישול עם ילדים

בישול עם ילדים

אחת ההנאות הגדולות ביותר של הורים היא לבשל עם ילדים. האמת היא שגם ילדים מאוד נהנים מזה, לפחות עד גיל מסוים, לרוב גיל ההתבגרות, אז הם מעדיפים לבשל בעצמם או מחכים שיבשלו להם. אך כל עוד הילדים נהנים לבשל עם ההורים, רצוי ליהנות מכך ולא לחדול.

בישול עם ילדים, בין אם מדובר באפייה של עוגות ועוגיות, בישול ארוחות צהריים או אפילו הכנת כריכים, זה הרבה מעבר לזמן איכות של הילדים עם ההורים, בין הגן או בית הספר של הילד לבין העבודה של ההורים, יש בכך כמה דברים שהם הרבה מעבר לכך.

למשל, הילדים לומדים בזמן הזה על מוצרי בישול ואפייה, הם לומדים להכיר פרטים שונים במטבח, להריח ריחות חדשים ולטעום טעמים שלא הכירו בעבר. ספק אם תמצאו ילד שלא ישמח על האפשרות לגלות טעם חדש של סוג שוקולד או מרכיב מתוק אחר.

כמו כן, בזמן הבישול, הילדים מרגישים שהם עושים משהו, כמו הגדולים. יש הורים שלא תמיד מבינים (ולעיתים חוששים) כשהילד לוקח סכין וחותך מרכיב מסוים, וכמה הוא מתלהב מזה, אך בשבילו זה להרגיש גדול, הנה הוא עושה משהו שגם הגדולים עושים.

נקודה נוספת שהופכת את חווית הבישול למהנה עבור הילדים, היא היכולת להחליט על כמויות בעצמם. במקום שההורים יקבעו להם כמה לאכול וכמה מרכיבים לשים, הם שותפים להחלטה ולפעמים ההורים נותנים להם להחליט לבד.

כיצד מבשלים בצורה נכונה עם הילדים

אחרי שסיכמנו שבישול עם הילדים זו חוויה, צריך לדעת כיצד עושים את זה בצורה נכונה. אז ראשית, יש לגרום לילד להרגיש שבלעדיו זה לא אפשרי. לגרום לו להרגיש שהוא חשוב ורק איתו תהליך הבישול או האפייה יתבצע בצורה נכונה ויהיה מהנה.

שנית, יש להסביר לו תוך כדי התהליך על הפרטים השונים בהם משתמשים. כשבוחרי מוצרי בישול ואפייה מסוימים, צריך להסביר לילד למה בחרנו דווקא בהם וכיצד הם יכולים לעזור. כך הופכים את החוויה המשותפת גם לתהליך למידה שהילד יכול להפיק ממנו תועלת.

שלוש, למרות שהילד הוא חלק משמעותי בתהליך, אנחנו המבוגרים ואנחנו צריכים לשים לב מה הוא עושה ולהקפיד לשמור על בטיחותו. זאת אומרת, לא להשתמש בסכינים חדים, לא להפעיל מכונות, לא לסחוב דברים כבדים. עלינו לזכור שהוא לא אנחנו, לנו יש את הניסיון ואת התבונה כיצד לבצע את הדברים בצורה בטיחותית. התפקיד שלנו היא לשמור עליו.

ארבע, אחת הבעיות בתהליך של בישול עם ילדים זה שהם מאבדים את הסבלנות, במיוחד אם מדובר בתהליך ארוך. הפתרון? להפעיל אותם כל הזמן, ובמידת הצורך לתת להם לעשות דברים שלא קשורים כלל לבישול. כך בזמן שהאוכל מתבשל בתנור, הילד לא ישתעמם ויהיה לו מה לעשות עד שנשב לאכול ביחד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*