בי"ס מוריה – מקום ראשון באליפות המתמטיקה העירונית

בי"ס מוריה – מקום ראשון באליפות המתמטיקה העירונית

אליפות המתמטיקה העירונית שנערכה השנה בסביבה דיגיטלית, כללה 296,680 פעילויות מתמטיות, 46,000 כניסות לאתר ו-23,100 שעות תרגול. בסיום התחרות השמחה בבית ספר מוריה הרקיעה שחקים. תלמידי בית הספר קטפו שוב את המקום הראשון, בדיוק כפי שהיה קודם לקורונה, כאשר הם זכו גם אז במקום הראשון.

כבוד לבית הספר וגאווה גדולה להורים!

על הלימוד בסביבה דיגיטלית בוודאי שמעתם. זו בדיוק סביבת הלימודים "עשר אצבעות" שפותחה ע"י פרופסורים ישראלים במטרה לאפשר לתלמידים להתגבר על חרדת המתמטיקה ולהצליח במקצוע החשבון. "באמצעות המרחב הלימודי, הילדים הופכים את שעות המסך לשעות לימוד, כאשר הלמידה מתבססת על משחק, התנסות וחוויה ומאפשרת התקדמות באופן אישי" אומרת אחת המורות שמלמדת מתמטיקה באמצעות התכנית.

במינהל החינוך החליטו לשדרג את הלימוד הדיגיטלי ולהעלותו לרמה תחרותית בסביבה שמציעה הפלטפורמה "עשר אצבעות". הם פתחו את האתר לכל 34 בתי הספר היסודיים בעיר והזמינו את אלפי התלמידים לתחרות עירונית במתמטיקה. "התחרות התקיימה לראשונה באשדוד ומופעלת באמצעות מרחב התוכן הדיגיטלי 'עשר אצבעות' שפיתחה חברת 'מטיפיק' הבינלאומית, החברה שגם פיקחה וליוותה את התחרות לכל אורך שלביה" אומרים במינהל החינוך.

בסיום התחרות שהתנהלה באמצעות המחשבים, זכה בית הספר מוריה במקום הראשון, הישג משמעותי גם למי שכבר עשה זאת בעידן שלפני הקורונה. אגב כך, נמסר כי ברשימת הכיתות המובילות בעיר אשדוד מוריה מובילה את המקום הראשון עם 4 כיתות של ביה"ס, וברשימת התלמידים שצברו את מירב הכוכבים בלטה כיתה ו' של המחנכת לאה בביאן שצבעה את כל העשירייה הראשונה.

"מרגע שהושקה התחרות, נרתמו תלמידינו לאתגר התחרותי בתקווה לזכות במקומות הראשונים" אומרים ב'מוריה' ומציינים כי בית הספר ראה בתחרות מנוף חשוב להגברת המוטיבציה הלימודית וצמצום הפערים, תוך מתן דגש על תחום המתמטיקה כתחום ליבה. "במשך שלושה שבועות, כל תלמידי בית הספר מכיתה א'-ו' נכנסו באמצעות ההזדהות האחידה של משרד החינוך לתרגל במעבדת המחשבים, בניידים ובטבלטים שנפרסו בכל מרחבי ביה"ס, בספריה ובלובי ביה"ס, ושיננו את החומר הנלמד על פי תכנית הלימודים במתמטיקה וגיאומטריה" אומרים בבית הספר.

התוצאות כאמור לא אחרו לבוא. "שמחנו לראות 'אור בעיניים' אצל התלמידים ששיתפו פעולה וגילו מוטיבציה בצורה יוצאת דופן" אומרים ב'מוריה' ומציינים את הלמידה המשמעותית, ההנאה הצרופה והאתגר שעמד בפני התלמידים כגורמים אשר הביאו לזכות בתחרות. כמו כן, החוויה המיוחדת לא פסחה גם על ההורים, וכפי שהעידה אמא של הילה: "… זו הייתה חוויה מעשירה ומלמדת מאוד עבור הילדה  שלנו וגם עבורנו. הילה למדה כ"כ הרבה מתמטיקה והכל בכיף ובשמחה. נתתם לה מוטיבציה רבה ואהבה גדולה למקצוע".

נתוני התחרות מלמדים על היקף משתתפים ופעילות מרשימה וכללה את כל בתי הספר היסודיים בעיר. אלפי תלמידים היו שותפים בלא פחות מ-296,680 פעילויות מתמטיות, היו אחראים על 46,000 כניסות לאתר ועל 23,100 שעות תרגול (ראו טבלת תוצאות מצורפת).

אכן, כבוד גדול מגיע לכל אחד ואחת מתלמידי ביה"ס, על הנחישות, ההתמדה והעקביות לאורך כל שלבי התחרות. תודה מיוחדת גם אגף החטיבה הצעירה שמפיק אירועים חינוכיים באופן שונה ומיוחד, תוך התאמתם למציאות המשתנה כדוגמת שנת הקורונה הבלתי רגילה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*