בחירות בהפתעה זה רע וזה טוב

בחירות בהפתעה זה רע וזה טוב

אני נגד הקדמת הבחירות, זה רע לנו זה רע למדינה וזה לא ישנה מהותית את הרכבה של הכנסת והממשלה הבאה.

מול זאת מערכת בחירות מהירה וקצרה בטווח של 3 חודשים אמורה להחזיר את היציבות למדינה ולא לפגוע בכלכלתה כאשר מנגד קיימת האופציה המקורית והיא קיומן של הבחירות במועדן, קרי- בעוד שנתיים מה שהיה מאפשר לסיעות הכנסת לנהל "כלכלת בחירות" במשך שנתיים, לחוקק חוקים פופוליסטיים ולהעמיס על קופת המדינה הוצאות של מיליארדים בשם מערכת הבחירות ואהדת הציבור ואלו היו גורמים לפגיעה ממשית בכלכלת המדינה.

האמנם החשש הכלכלי בבחירות שאינן מתקיימות במועדן הוא אי הוודאות, מיוחד הדבר שמצבנו הכלכלי בעולם לא משהו לפיכך "בחירות בהפתעה" יובילו את חברי הממשלה והכנסת להתחרות ביניהם מי יהיה 'שומר הסף' של קופת המדינה וע"י כך תמנע התנהלות חסרת אחריות וכך יש סיכוי שדבר אחד או שניים טובים כן יצאו מהקדמת מערכת הבחירות במדינה מלאת ההפתעות הזו.

יחד עם זאת מערכת בחירות ככל שתהיה מוקדמת או במועדה בכל מקרה היא תגרום לשיתוק מוחלט בענייני המדינה, ברפורמות שהחלו בהן, בהליכי חקיקה חשובים בתחום החברתי והסוציאלי ובכלל במרבית תחומי חיינו ולכן אני דבק במשפט "אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב".

באמרת אגב, התנהלות הממשלה על ראשיה וחבריה ראויה להוקעה ולבוז. ממשלה שלא יודעת להחזיק עצמה מבחירות עד בחירות ונאלצת לקצר במחצית את אורך חייה חייבת לעבור ריענון אמיתי ומשמעותי אחרת ניפגש בעוד שנתיים בבחירות מוקדמות, בהוצאות של 2 מיליארד שקלים  ובאוצר מילים חדש ומלא בגידופים בין שרים לראש הממשלה וההיפך.

התחזית היא כי המערכת הפוליטית לא הולכת להשתנות- לא אנשיה, לא ראשיה ולא אפילו אחד מסממניה.

מאחל בריאות למדינה ולנו האזרחים בחירה נבונה ונכונה.

הכותב: עו"ד אופיר לסרי- יו"ר תנועת "העיר שלנו". 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*