ראשון לציון הביסה את מכבי אשדוד 80-58

ראשון לציון הביסה את מכבי אשדוד 80-58

רק לפני חמישה ימים ראינו מכבי אשדוד\באר טוביה רעבה, משחקת שוטף וכמעט מהממת את מכבי תל אביב הגדולה. הערב (שבת) זה כבר חזר להיות אחת מההופעות המביכות של הצהובים-כחולים במסגרת הליגה. אשדוד וטפירו יצאו למשחק חוץ מול מכבי ראשון לציון שדי מקרטעים העונה, אך יצאו עם הפסד כואב 80-58, כשההפרש עוד יכול היה להיות גדול יותר אם הכתומים לא היו משתפים את אחרוני שחקני הסגל שלהם בדקות האחרונות.

קשה להסביר איך קבוצה יכולה בתוך פחות משבוע להראות יכולת של 180 מעלות ממשחק אחד לשני.

הרבע הראשון הערב ב"בית מכבי" עוד היה צמוד ואף התוצאה לאחר 10 דקות של משחק עוד הורתה על 17-15 לאורחים מאשדוד, אבל כשאתה קולע בשלושה רבעים לאחר מכן 41 נקודות סך הכל, ו8 נקודות בלבד ברבע השני, קשה מאוד לצאת עם חיוך בתום המשחק.

DKA_0776

פרסטון נואלס שהיה מכוכבי המשחק בחצי גמר הגביע, נראה איום ונורא הערב כשהוא מיירט לא מעט זריקות מחוץ לקשת שלא פוגעות בשום דבר, וגם היבול הישראלי של הצהובים הערב היה לא מספיק, כשכהן,זיו ואלטיט תורמים 10 נקודות בצוותא סך הכל, אם כי חסרונו של הקפטן הפצוע אדם אריאל בהחלט משפיע על כך.

מכבי אשדוד סופרת כבר שישה הפסדי ליגה רצופים, והקלישאה האומרת ש" מזל שיש את קריית גת בליגה" עוד עשויה להתהפך על כולם.

ביכולת הזאת מכבי אשדוד היא ללא ספק החלשה מבין 12 הקבוצות בליגת העל, וההשארות בליגה עוד רחוקה מלהיות מוכרעת.

מהלך המשחק:

ראשל"צ עלתה עם וויינס, חנוכי, דאוסון, כדיר ומקריי, אשדוד עם זיו, נואלס, סיימון, כהן וקארמייקל. האורחים פתחו חזק בהגנה ועם שלשה של סיימון ודאנק יפה של קארמייקל במתפרצת עלו ל-2:5. מקריי קלע סל שדה ראשון לאלופה, אבל סיימון הגיב ב-4 נקודות רצופות, 4:9. דאוסון לקח על עצמו הרבה בהתקפה ועם שלשה וליי אפ הוריד למינוס 2 בלבד, אלא שכהן וקארמייקל נראו טוב יותר בצבע והעלו את אשדוד ליתרון 9:17. הכתומים העבירו הילוך בהגנה, תומאס הלהיב את הצופים עם דאנק יפה אחרי חטיפה וסל של וויינס הוריד ל-17:15 בלבד.

DKA_0786

מומנטום של סוף הרבע הראשון נמשך גם לשני. ראשל"צ לחצה על כל המגרש וסל של בן שימול שעלה לשחק פצוע השלים 8 נקודות ללא מענה בדרך לשוויון 17:17. יואינג וסיימון החזירו זמנית את היתרון, אבל הכתומים נראו טוב יותר בשני צידי המגרש וסלים של וויינס ותומאס סגרו ריצת 4:18 שהפכה ל-21:27. כהן קטע את הבצורת של האורחים עם סל מחצי מרחק, אבל החמישייה הישראלית של האלופה המשיכה לרוץ: חנוכי קבר שלשה, זלמנסון הוביל מתפרצת שנגמרה באסיסט לכדיר ומיד סיים בעצמו מתחת לסל אחרי מסירה יפה של דאוסון, 23:34. קארמייקל ודאוסון החליפו קליעות עונשין והקבוצות ירדו להפסקה ב-25:36 למארחים.

מקריי ורישרד פתחו הפרש שיא של 16 נקודות, לפני שסיימון בשלשה ונואלס בג'אמפ שוט החזירו את אשדוד לעניינים, 41:30. קארמייקל וזיו הורידו לפיגור חד-ספרתי, אלא שוויינס וכדיר בדקות טובות, בשילוב הגנה טובה של ראשל"צ, הגדילה ל-36:52. אלטיט הרשים בדאנק יפה ויואינג קבר שלשה, אבל דאוסון מנע מהפער לרדת, 41:57. סלים של יואינג וזיו הורידו את אשדוד בסיום הרבע בפיגור57:45 בלבד

האורחים קיוו להמשיך את התנופה ולהמשיך לקזז את הפער, אלא שלוויינס ולתומאס היו תוכניות אחרות ועם שתי שלשות הם הגדילו ל-47:63. קארמייקל עוד ניסה להשאיר את המשחק בחיים, אבל שתי שלשות רצופות של רישרד ואחת נוספת של וויינס העלו את ההפרש מעל 20 וסגרו עניין באופן מעשי. ניב בלול הצעיר התכבד בסל יפה מחצי מרחק, קורנליוס קלע גם כן ובסיום ניצחון 58:80.

מכבי "קפלן" אשדוד/באר טוביה: סיימון 21 (3-9 לשלוש, 5 איבודים), קארמייקל 13 (8 ריבאונדים), נואלס (3-13 מהשדה, 8 ריבאונדים) ויואינג 7 כ"א, כהן (1-8 מהשדה) וזיו 4 כ"א, אלטיט 2. כן שותף: טישמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*