בונים בית? אל תשכחו שגם מחוצה לו מחכות שלל הוצאות

בונים בית? אל תשכחו שגם מחוצה לו מחכות שלל הוצאות

אם יש דבר אחד שעונה במדויק על ההגדרה "בור ללא תחתית", זה בהחלט בנייה של בית. אנשים שבונים בית עוצרים לחשוב מהו המחיר למ"ר וכמובן שלא שוכחים להכניס פנימה עלויות של כלי סניטריה, של מגוון נותני שירות, של הזמנת מטבח וכדומה. עם זאת, הרבה פעמים אנשים שוכחים שגם מחוץ לבית יש לא מעט הוצאות שנדרש להכניס למשוואה. אז נכון שסדר עדיפויות חשוב, אך תמיד חשוב לדעת בפני מה עומדים, ועל כן הכנו רשימה של הוצאות נלוות עבור צרכים חיצוניים, כאלו שרק מחכות שיהיה לכם מעט אוויר לנשימה, אם כי מראש נציין שיש הוצאות שצריכות מענה כבר על ההתחלה. סקרנים? מתחילים!

פיתוח גינה

אם זוכים להגשים את החלום ולרכוש בית עם שטח גינה, רצוי שהגינה תהיה מזמינה ונעימה. פה ניתן לבחור לשתול דשא, להניח דשא סינתטי, להקים מסלעה, להכין ערוגות פרחים, לשתול עצי פרי וכדומה.

  • עלויות – מאוד תלוי מהו שטח הגינה, מהו המצב הנוכחי של התשתית ומהי התוכנית מבחינת גינון. בכול מקרה מומלץ להשאיר בצד 20 אלף ש"ח.
  • שלב בבנייה – לא לחוץ. כל עוד שומרים על הסביבה החיצונית מסודרת, ניתן לחכות גם שנתיים עד ששותלים דשא ומתקינים מערכת השקיה.

הצללה

יש לקחת בחשבון שישיבה מחוץ לגינה זה טוב ויפה, אך הגיוני שתבקשו בשלב כזה או אחר ליהנות מהצללה, כך שהגינה תהיה רלוונטית לא רק בימים ללא רוחות ולא רק בימים ללא שמש ישירה, אלא לכל אורך השנה. מכאן שיש לקחת בחשבון הקמה של פרגולה. זו יכולה להיות פרגולה תלויה, צמודת קרקע, חשמלית וכדומה.

  • עלויות – מאוד תלוי אם מדובר בחומר אלומיניום, עץ, או ברזל, ומאוד תלוי מהו הגודל של הפרגולה, האם מבקשים עיצוב מיוחד, עד כמה ההתקנה נוחה וכדומה.
  • שלב בבנייה – מסוג הדברים שטוב לסדר כבר בהתחלה, אך בהחלט ניתן לחכות שמצב המזומנים מעט יתאזן.

גדר

ברגע שיש בית, חשוב שגם תהיה גדר, במיוחד באזור עירוני בו הבתים סמוכים האחד לשני ויש תנועה ערה של אנשים לצד השטח הפרטי. כמו כן, לעיתים התקנות מחייבות להתקין גדר, ולו כי יש הפרשי גבהים. פה ניתן לבחור בין גדר חיה לבין גדר מעץ, או אלומיניום. מאוד תלוי כמה מתכוונים להשקיע בתחזוקה שוטפת ואיזה מראה מחפשים.

  • עלויות – מדובר בכמה אלפים טובים. תלוי בגודל, בחומר ובסוג העיצוב הרצוי.
  • שלב בבנייה – לרוב נהוג להתקין גדר עוד בשלבי הבנייה, אם כי התקנות מחייבות ואם הגדר סוגרת את הפינה מבחינת תחושת בטיחות ופרטיות.

שער

ממש כפי שאין בית ללא דלת כניסה, כך אין בית פרטי עם גינה ללא שער כניסה, ואף במיוחד אם יש ילדים או חיית מחמד שמבקשים לשמור בטריטוריה תחומה. פה נחדד שאנו ממליצים על שערים מאלומיניום כיוון שהם איכותיים ומצריכים הוצאה חד פעמית (נשמרים מעולה ואינם דורשים תחזוקה). עוד נציין שאם כבר מתקינים שער, מאוד ייתכן שגם תבקשו להתקין עליו אמצעים נוספים, למשל אינטרקום, מערכת חשמלית ומצלמת אבטחה.

  • עלויות – טווח המחירים מאוד נרחב. נע בין 3,000 ש"ח ל15,000 ש"ח. מאוד תלוי אם מדובר בשער לרכבים או לאנשים, אם השער חשמלי, אם השער מעץ או מאלומיניום, אם השער פשוט או מעוצב וכדומה.
  • שלב בבנייה – לרוב אם התקנות מחייבות גדר, אז גם בוחרים להתקין את השער באותו השלב. אם כדי לשמור על שפה עיצובית אחידה ואם כדי לסגור את הפינה בפעם אחת, ועל הדרך להשיג הנחה.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*