בוחנים את החוסן החברתי

בוחנים את החוסן החברתי

יום עיון שהתקיים היום במרכז ההפעלה העירוני, בהשתתפות כל צמרת החירום העירונית בראשותו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, נציגי משרדי הממשלה, נציגי הצבא ומשרד הביטחון, רשויות אזרחיות וארגוני מתנדבים וכל ראשי המכלולים בעיריית אשדוד.

את יום העיון פתח ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בסקירה מקפת על התהליכים שעברה אשדוד מהמערכה הראשונה "עופרת יצוקה" ועד ל"צוק איתן". ד"ר לסרי הציג את חזון העיר לתפקוד אופטימלי בחירום תוך שימת דגש על משמעות החוסן האזרחי והיכולת התפקודית של כל תושב בחירום. "מהו חוסן"? פתח ראש העיר בדבריו וכמענה הציג את המשמעות התפקודית של הרשות המקומית והיכולת שלה לתת מענה מהיר, זמין ואפקטיבי ולהתמודד עם סוגים שונים של משברי חירום. הוא עמד על חשיבות שיתופי הפעולה בין כל גורמי המערכת בחירום והיכולת שלהם לפעול בצורה מתואמת ומתן מענה מגובש לתושבים. 

קב"ט העירייה וראש אגף הביטחון אריה איטח ציין כי במהלך הביקור נבחנו צרכים ומענים אשר מקיימת אשדוד בעת חירום ונערך ביקור במנהלת רובע ג', תוך עמידה מקרוב על העבודה בשטח בקרב התושבים. כמו כן, חברי השולחן העגול נפגשו עם ראשי קהילות מתנדבים בראשות חנה בן איון והציגו עצמם ופעילותם בחירום. איטח הודה לסבי אביר, מנהל מחלקת חירום, ולנטלי אלבז על ארגון יום העיון.

רעיון השולחן העגול נולד ברמה הלאומית על מנת לשדרג את הרמה התפקודית של העורף האזרחי בעת חירום. זו שאיפה נדרשת על רקע האיומים הקבועים על הזירה האזרחית ורצונו של האויב לפגוע במרכזי הערים והישובים בישראל. ככל שהתושב ידע כיצד להתמודד באופן עצמאי וככל שהרשויות המקומיות תהיינה ערוכות טוב יותר לתרחישי חירום והציבור ידע עליהם תוך שמירה על קשר רציף בין הרשות לתושב, כך יגבר החוסן האזרחי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*