בדיקת שמיעה לילדים – הדברים שאתם צריכים לדעת 

בדיקת שמיעה לילדים – הדברים שאתם צריכים לדעת 

לא מעט ילדים נאלצים להתמודד עם בעיות שמיעה, לעיתים רבות לוקח זמן עד שההורים שלהם שמים לב שמשהו לא בסדר ולוקחים אותם לעבור בדיקה. מדובר בדרך כלל בילדים שכבר חצו את הגיל בו הם עוברים בדיקת שמיעה לילדים באופן שגרתי. בדיקה אשר נערכת החל מהשלב בו הילד נולד וכן בשנים הראשונות לחייו אז רופא בודק שאכן הוא שומע כמו שצריך.

ילדים שנאלצים להתמודד עם בעיות שמיעה, נאלצים בדרך כלל להתמודד גם עם תופעות נוספות שנלוות לכך, מדובר במצבים של חוסר ריכוז, תחושת עצבים, תסכול, פגיעה ביכולות חברתיות, קושי לנהל שיחה, במקרה ומדובר בילדים שלומדים בבתי ספר או במסגרות אחרות, הרי שהם יחוו גם ירידה דרסטית בלימודים. לכן חשוב מאוד לקחת אותם בזמן לעבור בדיקת שמיעה.

כמו שציינו, בדיקת שמיעה לילדים נערכת למעשה מהרגע שהילד נולד. במסגרת טיפת חלב בודקים את הילד לעיתים תכופות בשביל לוודא שהוא שומע,לאחר מכן על ההורה להקפיד לקחת את הילדים לבדיקה אצל רופא אף אוזן גרון ובמידת הצורך במכון שמיעה. נכון הדבר במיוחד אם ההורה שם לב שחלה ירידה בשמיעה של הילד.

יש להדגיש לפעמים הירידה נובעת מסיבות טבעיות, כלומר פגיעה מולדת באוזן או מחלה אשר מתפתחת לכדי מצב של חירשות או לקויות שמיעה, ויש מצבים בהם הירידה נובעת מסיבות זמניות, למשל, פקק שעווה, הצטברות נוזלים, מכה, פצע או דברים אחרים שניתן לפתור אותם מיד אם מתמודדים איתם בזמן.

כיצד מאבחנים לקות שמיעה אצל ילדים

כפי שאתם יכולים להניח, אתם לא צריכים לחכות עד שתלכו אל בדיקת שמיעה לילדים בשביל לגלות שילדכם מתמודד עם לקות שמיעה ברמה כזו או אחרת. אתם יכולים לדעת זאת קודם לכן, לא ברמה רפואית ודאית אך כן אתם יכולים לשים לב לכך.

ישנם כמה סימנים לכך שילדכם מתמודד עם לקות שמיעה, אנחנו נציג כאן כמה מהם:

עד גיל חצי שנה – אז בדרך כלל נערכות בדיקות בטיפת חלב להתפתחות הילד ובפרט מצב השמיעה שלו, הרי שאם הילד לא מגיב לרעשים חזקים ופתאומיים, הרי ייתכן שהוא פשוט לא שומע אותם.

עד גיל שנה – אם הילד לא מפנה את ראש כשאתם קוראים בשמו או לא מגיב כלל לדיבור.

עד גיל שנתיים – במידה והילד לא מפתח יכולות שפה ודיבור כמצופה לילד בגיל זה. בדרך כלל ילדים בגיל זה אמורים כבר לומר מספר מילים ולצרף אותם למשפטים קצרים.

עד גיל שש – אם הילד לא מגיב לפניות שלכם ועונה לדברים שאתם מדברים אליו ב"מה" הרי שסביר להניח שהוא פשוט לא שמע את מה שאמרתם לו.

כפי שאמרנו, מומלץ ללכת אל מקום שעורך בדיקת שמיעה לילדים מיד כשאתם חשים שיש בעיה, על מנת שתוכלו לפתור או להתמודד איתה בהקדם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*