בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי על פי שם משפחה

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי על פי שם משפחה

פעם, כדי לקבל דרכון של מדינה נוספת (מלבד הדרכון הישראלי), הייתם צריכים קשרים, או מקצוע מאוד מבוקש. כיום, לפעמים בשביל לבדוק זכאות לדרכון נוסף שיהיה לכם בבית אתם צריכים לעשות דבר אחד מאוד פשוט. על פי שם המשפחה שלכם אתם יכולים לדעת אם יש לכם סיכוי גבוה לעמוד בתנאים הנוכחיים.

ממתי שם המשפחה מסדר לכם אזרחות נוספת

קודם כל, חשוב להדגיש שזכאות לדרכון בעצם אומרת שאתם מקבלים אזרחות נוספת. ומה שמיוחד בפורטוגל זה שזו מדינה של האיחוד האירופי. כלומר, אם מאשרים לכם אזרחות, אתם בעצם נחשבים לא רק לאזרחי פורטוגל אלא לאזרחים אירופאיים לכל דבר. כל זה, מבלי שתהיו חייבים להתגורר דווקא במדינה זאת או אחרת. עכשיו, ממתי בעצם דרכון פורטוגלי שמות משפחה הפך ללב העניין? לפני כמה שנים ממשלת פורטוגל הגדירה שיהודים ממוצא פורטוגלי ממשפחות שהתגוררו במדינה לפני 500 שנה ויותר, זכאים לדרכון בתנאים מיוחדים.

שם המשפחה מייצג את השורשים המשפחתיים שלכם

אם יש לכם הוכחה חד משמעית לכך שהמשפחה שלכם גורשה בגירוש פורטוגל, שם המשפחה שלכם הופך לפרט פחות חשוב. אך מכיוון שמרבית המשפחות לא יכולות להראות מסמך שחור על גבי לבן, על כך שהמשפחה לפני דורות רבים גורשה מהמדינה, בדיוק בגלל זה מגיעה החשיבות של השם המשפחתי. זיכרו כי המוני בית ישראל שמוצאם בספרד או בפורטוגל נשאו שמות משפחה ייחודיים. במילים אחרות, שמות מסוימים מלמדים עד היום מיהי המשפחה שהתגוררה בספרד, מיהי המשפחה שהתגוררה בפורטוגל, מיהי המשפחה שהגיע מגרמניה, מארצות ערב וכדומה. אז ברגע שאתם נושאים שם משפחה שמלמד על ההיסטוריה המשפחתית, זאת אומרת שקיים סיכוי מאוד גדול שפורטוגל תאשר לכם את האזרחות שבה אתם מעוניינים. ורק שיהיה ברור, כיום, קיים פטור ליהודים ממבחן שפה. אתם לא חייבים לדעת פורטוגזית אפילו לא במקצת, ועדיין להפוך לאזרחים במדינה. חוץ מזה, אין שום צורך לוותר על הדרכון הישראלי החשוב לכולנו.

איך מוודאים ששם המשפחה נחשב ליהודי פורטוגלי

יתכן שאתם יודעים היטב ששם המשפחה שלכם מקורו ביהדות פורטוגל. יתכן מאוד שאתם סבורים כך, אך אינכם בטוחים. ויתכן שאין לכם באמת מושג מה המשמעות של שם המשפחה הנוכחי או שם המשפחה המקורי של המשפחה, לפני שמישהו החליט פעם לשנות אותו. אז קודם כל, תוכלו לשאול את ההורים או סבא וסבתא. אבל אפשר גם להריץ חיפוש פשוט ברשת. באתר מתמחה תוכלו למצוא רשימה של מאות שמות, שעל פי המחקר וכל הנתונים היו שייכים לבני הקהילה היהודית לפני גירוש פורטוגל או ספרד. במידה וגם זה לא נראה לכם וודאי, פנו לעורך דין שמגיש בקשות מפורטות לאזרחויות זרות. אם הוא מוציא ללקוחותיו אזרחות פורטוגלית, הניסיון שלו מספיק טוב בשביל לומר לכם האם שם המשפחה שלכם אכן מקנה לכם זכות לדרכון המבוקש.

צילום: canva

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*