בדיקות בטון 1

בדיקות בטון 1

בטון נחשב לאחד המרכיבים החשובים ביותר במסגרת תהליכי בנייה ולכן מדובר על מוצר חשוב ביותר התורם ליציבות וחוזק המבנה.

 מהן בדיקות בטון?

בטון נחשב לאחד המרכיבים החשובים ביותר במסגרת תהליכי בנייה ולכן מדובר על מוצר חשוב ביותר התורם ליציבות וחוזק המבנה. המדינה מחייבת בביצוע בדיקות בטון בשלבי הבנייה הראשונים של הפרויקט, בין אם מדובר בבית פרטי או בין אם מדובר במבנה מסחרי.

מהי מטרת הבדיקות?

מטרתן של הבדיקות היא להעניק בטיחות לכל המעורבים בבנייה תוך אימות ובחינה כי הבטון אכן עומד בתקנים הדרושים מבחינת האיכות. ועדת תכנון ובנייה אחראית על התקשורת עם מעבדת בדיקות כתנאי מרכזי לקבלת היתר והתחלת העבודה באתר הבנייה. בסיומו של הליך הבנייה הבדיקות נחשבות לתנאי הכרחי לקבלת טופס 4 החשוב עבור אכלוס המבנה.

 על חשיבות בחירת מעבדה מקצועית לביצוע הבדיקות

על מנת לוודא כי הבדיקות מבוצעות ברמה הגבוהה ביותר, יש חשיבות עליונה לבחור במעבדה מקצועית ובה העובדים הינם בעלי ידע וניסיון רב בתחום. מעבדה מקצועית ומובילה בתחום תעניק מענה רחב בביצוע הבדיקות. נוסף על זאת, מעבדה מקצועית תבצע את הבדיקות בצורה מקיפה ומקצועית ביותר תוך שימוש במכשור מתאים הכולל בדיקות בסיסיות בהתאם לתקנים וכן ביצוע בדיקות בהתאם לפרויקט ובהתאם לדרישות הנדסיות.

 מהי גיאוטכניקה ?

גיאוטכניקה היא תחום של הנדסה אזרחית המתייחס לקרקע, סלעים ומים תת קרקעיים והקשר לתכנון וביצוע של פרויקטים הנדסיים. בשל העובדה כי כל מבנה מבוסס על הקרקע, הרי התחום הוא בלתי נפרד מתכנון הנדסי. במסגרת התחום, יש חשיבות עליונה להתייחס לדברים הבאים:

  • גוף המפעיל עומסים על מבנים.
  • גוף המגיב לעומסים.
  • חומרי בנייה.

מדובר על תחום הדורש התייחסות לשילוב של יסודות מכניים לצד התמצאות בתכונות של קרקעות וסלעים וכן חישובים אנליטיים. מכאן, במסגרת פרויקט בנייה יש חשיבות רבה לשכור את השירות של מהנדס גיאוטכני המשלב עבודה במשרד, במעבדה ובאתר. חשוב ביותר לבצע סקר מקיף על מנת לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר בתחום.

מכאן, חשוב ביותר להביא בחשבון מספר היבטים על מנת לבצע את הבחירה על הצד הטוב ביותר:

  • ניסיון: חשוב ביותר להביא בחשבון את הניסיון של איש המקצוע על מנת לבחור את איש המקצוע המנוסה ביותר בתחום במטרה שהמבנה יחזיק מעמד לאורך זמן רב.
  • מקצועיות: יתרה מכך, חשוב ביותר לתת את הדעת על מקצועיות של המהנדס ולוודא כי שכרתם את השירות של איש המקצוע הטוב ביותר.
  • חומרים איכותיים: יתרה מכך, חשוב ביותר לוודא כי מדובר באיש מקצוע הבוחר בחומרים איכותיים ביותר על מנת שהפרויקט יהיה מוצלח ביותר.
  • המלצות: נוסף על כך, חשוב ביותר לבחון המלצות של אחרים במטרה להיות רגועים ולדעת כי שכרתם את השירות של איש המקצוע הטוב ביותר.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*