בגיל השלישי והרביעי חווים פריחה מחודשת ב"בית אביב"

בגיל השלישי והרביעי חווים פריחה מחודשת ב"בית אביב"

100 קשישים מאשדוד מגיעים  מידי בוקר לבית אביב-בית גיל הזהב, מרכז יום  לקשישים הפועל ברובע י'  אחד הפרויקטים של האגודה למען הקשיש והחברה באשדוד. לדברי מנהלת בית אביב, הקשישים מגיעים לראשונה לבית אביב בנקודת משבר.

"היום כבר מדברים על הגיל הרביעי ולא רק על הגיל השלישי וקשישים שחווים ירידה בתפקוד או בדידות זקוקים למסגרת תומכת", מסבירה מנהלת בית אביב ומוסיפה כי "על פי העולם האקדמי והמקצועי, הפגת הבדידות מהווה אחד האתגרים הכי קשים לקשישים השוהים רוב היום בין 4 קירות ביתם".

ממוצע הגיל בבית אביב הוא 80 כאשר הצעירים בני 64 והמבוגרים בני 90 וככל שעולים בגיל, חלקן של הקשישות הולך וגדל.  בין הקשישים המגיעים מידי בוקר בהסעה הישר מביתם ישנה בת 73 שהשיקה בימים אלה את הספר הביוגרפי של משפחתה, בת 80 שעבדה משך 40 שנה כספרנית והתנדבה שנים רבות בביטוח הלאומי, בן 82 שעסק במקצוע הסנדלרות והיה מתאגרף חובב בצעירותו, ובן 86 שהיה פעיל שנים רבות במחתרת בעיראק. מאחורי כל קשיש שמגיע לשם ישנו סיפור חיים מרתק.

אחת המבקרות, בת 80 מספרת כי בית אביב בשבילה הוא יותר "בית" מהבית בו היא מתגוררת, בן 86 מספר כי הוא מגיע בגלל השיחות עם החברים ובת ה-73 מציינת כי היא מגיעה בגלל החוגים המרובים והמגוונים.

לדברי המנהלת, בית אביב מסמל עבור הקשישים פריחה מחודשת ותקווה, בילוי  בחברת משפחה נוספת וחמה,  ומקום להפגת הבדידות וליצירת קשרים חברתיים. הפעילות בקרב הקשישים כוללת לצד משחקי שולחן כמו  רמי, דומינו, שחמט ושש בש גם חוגים למחשבים, מלאכת יד,  ציור,  אומנות בעץ, רקמה, סריגה ואריגה וגם עבודות למיחזור חומרים. בנוסף ישנם מופעים, הרצאות, משחקי בינגו, שיעורי התעמלות וכן חוגגים ביחד חגים וימי הולדת.

אוכלוסיית המקום מונה גרעין של כ-170 קשישים כאשר בכל יום בשעה 7:30 מגיעים כ-100 מהם לפעילות מהבוקר עד השעה 14:00. הם נהנים מארוחת בוקר, ארוחת עשר וארוחת צהריים כאשר בין לבין מתקיימות הפעילויות השונות. לצד כ-20 אנשי צוות הכוללים גם עו"ס ואחות מוסמכת, וכן מטפלות קשישים מוסמכות ומדריכי חוגים,  ישנם כ-20 מתנדבים בגילאי 60 פלוס.

כאשר ידוע שישנם קשישים שנאלצים לבחור בין אוכל לתרופות מתוך הכנסתם הזעומה של קצבת הזיקנה, אין ספק שמרכז היום לקשיש המופעל על ידי האגודה למען הקשיש והחברה באשדוד הוא פתרון מצוין. המקום מיועד לתשושים הזקוקים לעזרה חלקית בתפקודי יום יום וגם לתשושי נפש שחווים ירידה קוגניטיבית וחולי דמנציה. במרכז שנמצא בפיקוח של משרד הרווחה מציינים כי הם זוכים לשיתוף פעולה מלא מצד מינהל הרווחה לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד.

האגודה למען הקשיש והחברה באשדוד מפעילה בנוסף לבית אביב, מועדון עיסוקי חברתי, מועדון עיסוקי חברתי זהב (ליוצאי אתיופיה), מכללת גימלאים, קהילות תומכות, מועדונים לקשישים, בתים חמים, קהילות תומכות ועוד.

5 sep

לפרטים נוספים הקליקו

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*