באנו לתופף… בטוב

באנו לתופף… בטוב

פעילות 'באים בטוב' של "מרחב יצירה" הפועלת תחת החברה העירונית באשדוד מביאה את התרבות והאמנות אל המרחב הציבורי קיימה השבוע מעגל מתופפים כיפי ומהנה לילדים והורים לבד ויחדיו במשך של שעה

כפיר פרנסואה ממושב נחלה, מתופף כבר 12 שנה הגיע אל רחבת העירייה הישנה ברובע ב' כשהוא מצויד ב- 13 תופים וכמה דונדונים אפריקאים ועוד הפתעות שצצו במהלך הפעילות…
הפעילות התחלקה לשלושה חלקים- נגינה בסיסית כדי להבין את הקהל, לאחר מכן לימד את הילדים והמשתתפים מקצבים שונים ולבסוף שיחק איתם במשחקי תיפוף- הוא שואל והם עונים לו בתיפוף לפי המקצבים השונים.
בין לבין, פרנסואה תקע בשופר והקהל התרגש לפתע כשהוא הוציא מצילה תוך כדי שהמתופפים המשיכו לתופף במקצבים יחדיו. הוא ניהל ה'הצגה' ונתן להם להתבטא בתיפוף שבטי שיצר דינמיקה שנדמה היה שהניעה את עצמה ככל שהצטרפו יותר אנשים.

ניכר היה במעין פלא מקסים שכל אחד יכול לתופף, גם אם לא באופן מקצועי, שיתוף הפעולה והתיפוף יחדיו עטף אחד את השני ויצר הרמוניה של הקהל. כמו כן שילב פרנסואה שירה כייפית וקליטה שחפפה לתיפוף.
תקיעת השופר באמצע הרחוב כשהילדים מתופפים כל משך התקיעה, הייתה בתזמון מושלם לימים שבין ראש השנה לכיפורים. אחרי שההורים צילמו את הילדים, במשך כל הפעילות והיו נרגשים אפילו יותר מהילדים המשתתפים, הם הצטרפו אליהם ותופפו יחד איתם לקראת הסיום. מתופפים לטוב.

הפעילויות הבאות של 'באים בטוב' השבוע:
ברובע ו' -ביום חמישי, 28.9 ,בשעה 18:00 – מוג'דה ונמצ'ק במופע תיאטרון רחוב מוזיקלי השוזר קטעי מוזיקה צוענית קצבית עם סיטואציות קומיות מהחיים.
ברובע א'- ביום חמישי, 28.9 , בשעה 18:00 – יעקב בלשן בערב שכולו מוזיקה ורומנטיקה, אהבה ונוסטלגיה. שירי ארץ ישראל היפה, בשילוב לדינו וספרדית, אנגלית וצרפתית.

                 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*