באילו מקרים נדרשת הכנתם של תיק מפעל ותיק שטח

באילו מקרים נדרשת הכנתם של תיק מפעל ותיק שטח

תיק מפעל

מפעלים רבים ברחבי הארץ מוגדרים כמסוכנים, וזאת בשל הימצאותם של חומרים מסוכנים בשטחם (חומרים כגון אמוניה, כלור, בנזין, גפ"מ ועוד בכמויות העולות על אלו המצוינות בחוק כחומרים מסוכנים). חומרים אלו מהווים סכנה ממשית בכל רגע נתון ועלולים להוביל למצבי חירום, כגון דליפה של חומר מסוכן, שריפה או אפילו פיצוץ כתוצאה משימוש לא נכון או לא זהיר בחומרים המסוכנים או כתוצאה מחוסר זהירות בעת האחסון, השינוע או התחזוקה או בשל תקלה טכנית. תקנות רישוי עסקים (מפעלים מסוכנים 1993) קובעות כי כל מפעל המאחסן או עושה שימוש בחומרים מסוכנים ומוגדר כמפעל מסוכן, נדרש להחזיק בתיק מפעל. תיק המפעל מפרט את כל המידע החיוני הדרוש להתמודדות עם מקרי חירום בשטח המפעל.

מה כולל תיק מפעל?

תיק מפעל כולל בין היתר: תכנית המפעל ותיאורו, פירוט מקרי חירום העלולים להתרחש במפעל בהתאם לאופיו, תכנית היערכות לטיפול באירוע חירום העלול להתרחש במפעל, מערך גילוי אש וכיבוי אש במפעל והאמצעים הקיימים לצורך טיפול באירוע אש, תיאור מערך כוח האדם והצוותים האחראיים לטיפול באירועי חירום במפעל, רשימת ציוד ואמצעי מיגון במפעל, רשימת אמצעי השינוע במפעל ופירוט מערך האבטחה במפעל.

תיק שטח

תיק שטח (תיק שטח כיבוי אש) נועד לשמש את שירותי הכבאות לצורך הכרת המבנה ולצורך לימוד ותרגול בעת שגרה, במטרה לטפל באירועים בזמן אמת. שירותי הכבאות וההצלה דורשים מכל בית עסק להכין תיק שטח כיבוי אש הכולל את המערך הארגוני והבטיחותי בו, וזאת על מנת לנהל אירוע שריפה בצורה המיטבית. תיק השטח מוגש לשירותי הכבאות וההצלה ולמפקח הכבאות הראשי והוא כולל תכנית מובנית ובה רקע על הארגון, העסק או המוסד, פירוט בעלי התפקידים במקום, פירוט שטחי האתר, גורמי הסיכון במקום, תכנית בטיחות אש ונוהלי חירום ושגרה, רשימות של צוותי חירום ועוד. המבנים שעליהם להכין תיק שטח הם בין היתר אולמות שמחה, בתי מלון, בתי חולים, קניונים, אצטדיונים, בתי אבות, מבני תעשייה ועוד.

מה כולל תיק שטח?

תיק שטח כולל בין היתר מידע כללי על אודות המבנה והשטח בו הוא ממוקם, תיאור מערכות אספקת המים והציוד לגילוי וכיבוי אש במבנה, תיאור מפורט של המבנה, תיאור מערך החשמל והאנרגיה במבנה, תרשימים ותכניות הנדסיות של המבנה, הערכת סיכונים, פירוט פעילויות לביצוע בזמן אירוע בטיחות, היערכות בעלי המבנה לטיפול באירועי חירום.

ליאור בטיחות – מומחים בהכנת תיקי מפעל ותיקי שטח

חברת ליאור בטיחות מעניקה שירותי ייעוץ והדרכה בכל תחומי הבטיחות בעבודה. צוות החברה כולל ממוני בטיחות מקצועיים ומנוסים בתחומים שונים וכן מהנדסים בכירים. החברה מעניקה שירותי ייעוץ ובניית תכניות בטיחות, הכנת סקרי סיכונים, הכנת תיקי שטח ותיקי מפעל עבור לקוחות בכל רחבי הארץ. המומחים של ליאור בטיחות מעניקים שירות מקצועי, איכותי ואמין, תוך מתן יחס אישי לכל לקוח. לחברה ניסיון רב בהכנת תיקי מפעל ותיקי שטח המותאמים לדרישות המחמירות של רשויות החוק השונות, לרבות הרשות לכבאות והצלה, המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף. זקוקים להכנת תיק מפעל או תיק שטח? דברו עם המומחים של ליאור בטיחות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*