באילו מצבים כדאי ומומלץ לפנות לפסיכיאטר למטרת ייעוץ?

באילו מצבים כדאי ומומלץ לפנות לפסיכיאטר למטרת ייעוץ?

מחלות פסיכיאטריות הן מחלות לכל דבר ועניין ובדומה לכל מחלה אחת על בסיס ביולוגי או גנטי, גם הן מתאפיינות בסימנים פיזיולוגיים המחייבים טיפול תרופתי המיועד לצרכי השבת האיזון הביולוגי. יחד עם זאת, רבים מאיתנו נוטים להכליל את תחום הפסיכיאטריה עם תחום הפסיכולוגיה ואף על פי שקיימת חפיפה בין שני התחומים הנ"ל, קיימים הבדלים מובהקים בין מטרות הטיפול הפסיכולוגי המוצע לכם על ידי פסיכולוגים שונים לבין מטרות הטיפול הפסיכיאטרי המוענק על ידי פסיכיאטריים.

פסיכיאטר הוא בראש ובראשונה רופא העובר מסלול הכשרה לרופאים במסגרת לימודי רפואה שרק לאחר סיומם הוא מתחיל את התמחותו בתחום בריאות הנפש. לעומת זאת, תחום הפסיכולוגיה איננה תחום רפואי וכפועל יוצא מכך, הטיפול הפסיכולוגי איננו מתבסס על טיפול תרופתי כזה או אחר הניתן למטופל אלא מתמקד בבעיות השונות אשר הוביל את המטופל לספת הפסיכולוג, לרבות, בעיות בתחום היחסים הבינאישיים, קשיים בזוגיות, חרדות, דימוי עצמי נמוך וכדומה.

מתי מומלץ לפנות לפסיכיאטר למטרות ייעוץ?

הפנייה לפסיכיאטר מומלצת בראש ובראשונה בכל אותם מקרים בהם המטופל סובל מהפרעות נפשיות כאלו ואחרות שמקורן בחוסר איזון ביולוגי הנובע לרוב ממחסור בחומרים מסוימים במוח. כמו כן, הפנייה לקבלת ייעוץ פסיכיאטרי מומלצת לכל אחד ואחת מביניכם הסובל  מהתקפי חדרה חוזרים ונשנים, הפרעות אכילה, דיכאון קליני מתמשך, פרנויות, מחשבות אובדניות ובעיות נפשיות נוספות העלול להוביל לפגיעה בעצמו ו/או באדם אחר בסביבתו.

הייעוץ הפסיכיאטרי איננו מיועד אך ורק לצרכי התאמת טיפול תרופתי לבעיה הנפשית ממנה סובל המטופל. בחלק מהמקרים, הייעוץ מיועד למטרות התאמת אופי הטיפול הרגשי או הטיפול הקוגניטיבי – התנהגותי אותו נדרש המטופל לעבור. כמו כן, היוועצות עם הפסיכיאטר נועדה לצרכי אבחון והערכות שונות בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד, כאשר מטרות האבחון נקבעות בהתאם לפגישת ייעוץ מקדימה הנערכת בין המטופל לבין הפסיכיאטר.

בנוסף לכל אלו, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם הנדרש להתמודד עם מצוקה נפשית כזו או אחרת המשפיעה בצורה ניכרת על איכות חייו ואופן תפקודו היומיומי, לפנות לקבלת ייעוץ מקדים אצל פסיכיאטר למטרות אבחון הבעיה והתאמת דרכי הטיפול הרואיים בה.

לסיכום, היוועצות עם פסיכיאטר יכולה להיעשות מסיבות שונות שאינן בהכרח נובעות כתוצאה ממחלה פסיכיאטרית ממנה אתם סובלים המחייבת קבלת טיפול תרופתי. ייעוץ מקדים עם פסיכיאטר יכול לסייע לכם רבות בפתרון בעיות ומצוקות נפשיות מהן אתם סובלים ברמה היומיומית, ולהתאים בעבורכם את אופן הטיפול הפסיכיאטרי או הפסיכולוגי הנחוץ לכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*