אתם שואלים – העירייה שוב עונה

אתם שואלים – העירייה שוב עונה

המחלקה ליחסי ציבור העלתה לאחרונה מיזם חדש לקשר עם תושבי העיר באמצעות דף הפייסבוק – "התושבים שואלים – העירייה עונה". המיזם עולה בקנה אחד עם חזון "התושב במרכז" והמשמעויות הנגזרות ממנו לשיתוף הציבור בקבלת החלטות ולאוזן קשבת ועושה שימוש גובר בטכנולוגיות מתקדמות ובאמצעי הניו-מדיה הזמינים לכל. הנושא הנבחר הפעם היה הנגשת שירותים לבעלי מוגבלויות בעיר ועל התשובות הייתה אחראית ראש מינהל השירותים החברתיים.

לאחר פיילוט ראשוני שהושק בהצלחה לפני כחודשיים, התקיים בשבוע שעבר מפגש וירטואלי נוסף עם תושבי העיר באמצעות דף הפייסבוק הרשמי של עיריית אשדוד. הפעם, תחת הכותרת "אתם שואלים, אנחנו עונים", הוזמנו תושבי העיר לשאול שאלות בנוגע להנגשת שירותים עירוניים לבעלי מוגבלויות. לשם כך ולצורך התארגנות התושבים וברור השאלות, ניתנו שלושה ימים שמיד לאחריהם נמסרו תשובות על ידי הגב' רונית צור, ראש מינהל שירותים חברתיים, בזמן אמת.

הפלטפורמה החדשה הזו הינה פרי יוזמה ארגונית הנשענת על תפיסת "התושב במרכז" ועל קיומו של דו שיח תמידי ובלתי אמצעי עם התושבים, המאפשרים להעלות הצעות, יוזמות ותשובות מהירות לתושבים, בנושאים שונים ומגוונים. בהשקות הקודמות של המיזם ניתנו תשובות בזמן אמת לתושבים בנושאים של פינוי אשפה ברחבי העיר וגם בנוגע לפתיחת שנת הלימודים תשע"ו.

הפוסט הייחודי הזה, שהגיע לעיניהם של יותר מ-7,000 גולשים, זכה לתגובות לא מעטות, 63 איש אהבו אותו ולחצו לייק בפוסט, אומר מר משה דרור מנהל מחלקת יחסי הציבור האחראי על תפעול דף הפייסבוק של העירייה. במהלך ההתעניינות המוקדמת, נשאלו עשרות שאלות שכל הרלוונטיות לנושא המוגדר זכו למענה אישי של הגב' רונית צור. גולשים שהגיבו בתוך הזמן המוקצב לתשובה, נענו אף הם.

ניסיון מעניין זה המהווה פריצת דרך בכל הקשור לקשר עם התושבים, יאומץ מעתה על ידי לשכת דובר העירייה שיעשה על מנת להציף נושאים לדיון, פרסום מקדים לעניין וניהול שוטף של ההליך כולו. עד כה כאמור נעשו שלושה ניסיונות מוצלחים שעסקו בנושאים מרכזיים בחיי התושבים. כך שהמיזם הזה התגלה כראוי וחשוב משום שהוא מייצר נתיב נוסף ונגיש אל הציבור ומאפשר לו לקבל תשובות און ליין, ע"י גורם מוסמך ורשמי.

בסיום המפגש הווירטואלי עם ציבור הגולשים ולאחר שהגב' רונית צור השיבה לכל הפונים במשך כשעה וחצי ובזמן אמת, היא התייחסה גם למיזם עצמו ואמרה: "מדובר באמת במיזם חשוב אשר מאפשר נגיעה בתושב באופן בלתי אמצעי. יש אפשרות לבעלי תפקידים בעירייה לשמוע מהתושבים את אשר על לבם, ללא מסננים, ולנסות באופן השירותי ביותר לתת מענה לשביעות רצון התושבים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*