אשדוד עיר מחשמלת

אשדוד עיר מחשמלת

במכרז הרכבים החשמליים שפרסמה עיריית אשדוד זכו חברת אוריון מוביליטי וחברת קרסו מוטורס. הרכב החשמלי הראשון, GE3 של חברת GAC (אוריון מוביליטי), כבר התקבל בעירייה ונמצא בהרצה. המטרה: החלפת כל הרכב התפעולי לרכב חשמלי. אשדוד חכמה ושומרת על איכות הסביבה

אוריון מוביליטי, מקבוצת יוניון, יבואנית GAC זכתה, יחד עם חברת קרסו מוטורס בע"מ, במכרז של עיריית אשדוד לשילוב רכבים חשמליים בצי רכבי הסיור של העירייה. בימים אלה, החלה החברה במסירת הרכבים מדגם 3GE, אשר הושק בישראל לפני מספר חודשים. רכב ראשון של הדגם, אשר זכה למיתוג עירוני עם לוגו העירייה והכיתוב "ניידת חשמלית לאכיפה עירונית", עלה בימים אלה על כבישי העיר וישמש בקרוב את האכיפה העירונית.

עבור עיריית אשדוד, זו סנונית ראשונה לתכנית ארוכת טווח בנושא קיימות ואיכות סביבה, במהלכה יוחלף כל צי הרכב התפעולי למכוניות חשמליות ידידותיות לסביבה, ויהיה חלק במאמץ שעושה העירייה לעידוד תושבי העיר לעבור לשימוש בטכנולוגיות חדשות ומזהמות פחות. זו הוכחה נוספת לבשלות ולנכונות הקיימת בציבור בכלל ובקרב הרשויות בפרט למעבר לרכב חשמלי, והיא עולה בקנה אחד עם חזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לעיר חכמה ומקיימת המקדמת את כל נושאי הסביבה ואיכות החיים לתושב.

בהתייחסותו למיזם החדש, הודה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לחברת GAC על שיתופי הפעולה ומברך כל יוזמה שתסייע בקידומם של רעיונות סביבתיים. על המהפכה שאשדוד מקדמת בנושא סביבה, אומר ראש העיר: "יש לאשדוד חזון גדול לעתיד ידידותי ונאמן לערכי סביבה ואני מברך על כל צעד שעושים בקידום החזון. אנו בעיצומו של אחד המיזמים הגדולים בארץ לתחבורה ירוקה המציעה שימוש במערכת ניידות ציבורית, מהירה וחסכונית ובעיקר לא מזהמת. כך גם במערכות סולריות לניצול אנרגיית השמש, כך בהרחקת מפעלים וחומרים מזהמים וכך בחינוך והכנות הדור הבא לחיים איכותיים בעיר איכותית. המלאכה רבה והדרך ארוכה אך אנחנו לא עוצרים לרגע והשקת הרכבים החשמליים היא הוכחה לכך". אגב, ד"ר לסרי היה הראשון לאמץ את המעבר לרכב חשמלי והוא מהווה דוגמה אישית הן לציבור העובדים והן לתושבי העיר בשימוש ברכב שאינו מזהם.

דור פיקל, מנכ"ל אוריון מוביליטי: "כחברה הנמצאת בלב העשייה שמטרתה לסייע ליותר ויותר אנשים, חברות וארגונים מוניציפאליים וממשלתיים לעשות את המעבר המתבקש לשימוש ברכב חשמלי, אנו נרגשים לשתף פעולה עם כל רשות המוצאת לנכון לקחת חלק במהלך החשוב ומזהה את הפוטנציאל המשמעותי הגלום בסביבה עירונית ירוקה יותר. קיימת חשיבות גבוהה בהגדלת הנראות של רכבים חשמליים במרחב הציבורי ואני בטוח שלפרויקט שמקדמת עיריית אשדוד תהיה תרומה חיובית בנושא".

דגם ה-GE3 מצויד בסוללה גדולה בעלת קיבולת מהגבוהות הקיימות בשוק (54.75 קוט"ש), נטענת באמצעות טעינת AC ומציעה טווח נסיעה של 309 ק"מ לפי תקן WLTP, שהוא טווח הנסיעה הגדול ביותר ברכב חשמלי כיום. בהשוואה לרכב רגיל, ה-GE3 מאפשר חיסכון של כ-80% בעלות האנרגיה, המהווה חיסכון כספי של אלפי שקלים בשנה ובמיוחד מציע טכנולוגיה נקייה ששומרת על ערכי הסביבה.

אמנון לוי, קצין הרכב של העירייה, מציין כי המיזם החדש נעשה במסגרת חזון ראש העיר והמעבר לתחבורה ידידותית ולא מזהמת. "המטרה שלנו היא החלפת כל צי הרכב התפעולי למכוניות חשמליות ידידותיות לסביבה" הוא אומר ומבשר בחיוך כי " GACהוא סנונית ראשונה לרכב חשמלי מלא (לא היברידי) שמצטרף לצי הרכב שלנו". כמו כן הוא מציין כי בחניון העירייה הותקנו 4 עמדות טעינה כתשתית לקראת קליטה של רכבים שיירכשו בעתיד.

על יצרנית הרכב:

(Guangzhou Automobile Corporation) GAC היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. החברה מייצרת כ-2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ולאורך השנים מיצבה עצמה כיצרנית מובילה ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית. כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ-25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים רבים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית המואצת. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה"ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג'לס. מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל.

אוריון מוביליטי, מבית קבוצת יוניון, אחת מקבוצות הרכב הגדולות והמשמעותיות בישראל, הינה יבואנית הרכב הראשונה והיחידה בישראל המשווקת רכבים חשמליים בלבד. החברה, בניהולו של דור פיקל, אמונה על שיווק, מכירה ושירות עבור רכבי GAC החשמליים. לחברה אולם תצוגה בת"א ומרכזי שירות בחיפה ות"א ובעתיד הקרוב תתרחב הפריסה לערים נוספות. כל מנהלי המרכזים המורשים עברו הסמכה ייעודית לטיפול ברכבי החברה והם בעלי ניסיון עשיר בטיפול ברכבים בעלי הנעה חלופית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*