אשדוד מצטרפת למהפכת אנרגיית השמש

אשדוד מצטרפת למהפכת אנרגיית השמש

עיריית אשדוד, בשיתוף מיזם "שמש לכולם" של עמותת הפורום הישראלי לאנרגיה 

והקרן הקיימת לישראל, מזמינה את התושבים להתקין פאנלים סולאריים על גגות הבתים והבניינים ולמכור את האנרגיה שייצרו לחברת החשמל. הרווח כפול ויש גם הבטחה: הראשונים שיצטרפו יזכו במענק בגובה 15,000 ₪.

בימים אלו מצטרפת עיריית אשדוד למיזם "שמש לכולם" של עמותת הפורום הישראלי לאנרגיה והקרן הקיימת לישראל, והיא יוצאת בקריאה לתושבי העיר לבוא ולהצטרף לפרויקט התקנה של פאנלים סלולאריים על גגות בתיהם ולהיות חלק משינוי גלובלי, לאור המשבר האקלימי-סביבתי הפוקד את העולם. "מטרת הפרויקט היא לצרף כמה שיותר תושבים שיעשו את המעבר לאנרגיה ירוקה, ע"י כך שיהיו שותפים בייצור חשמל באמצעות מערכות סולאריות ואנרגיה ירוקה שתחסוך בהוצאות חשמל" אומרים בעירייה ומציינים כי "התושבים יוכלו להרוויח כסף ממכירת האנרגיה הירוקה לחברת החשמל".

כזכור, אשדוד גילתה דעתה על המשבר האקלימי והשינויים המתחוללים בעולם, כאשר חתמה על אמנה להפחתת גזי חממה. היא אף מעודדת מעבר לאנרגיות מתחדשות וכבר ביצעה כמה פרויקטים בעיר בתחום זה. כמו כן, יחד עם משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה, מקדמת העירייה תוכנית להפחתת גזי חממה בעיר. במסגרת המיזם, תושבי אשדוד נקראים להתקין פאנלים סולאריים על גגות בתיהם והראשונים אשר יתקינו מערכת סולארית יהנו ממענק בגובה של כ-15,000 ₪. לשם כך על המעוניינים להירשם בכתובת המייל [email protected] .

הבניינים שיצטרפו למיזם, יקבלו מהפורום הישראלי לאנרגיה, ללא עלות:

  • בחינת התאמת הגג
  • הנגשה של כל הידע הנדרש ומענה לשאלות
  • סיוע בבחירת חברת התקנה
  • סיוע בבחירת מודל המימון והענקת מענק ראשוני של עד 15,000 ש"ח
  • ליווי וסיוע ביצירת ההסכמה הנדרשת של בעלי הדירות
  • ליווי משפטי

במיזם "שמש לכולם" מברכים את אשדוד על הצטרפותה למהלך ומבהירים כי תמיכה של הרשויות המקומיות ותמרוץ מהממשלה, קריטיים לקידום גגות סולאריים בבתי תושבים. יעל כהן פארן, ח"כ לשעבר ומייסדת "הפורום הישראלי לאנרגיה": "המשבר האקלימי-סביבתי מעמיד בפני האנושות סכנות רבות. בישראל, עקב משאבי קרקע מוגבלים, יש הכרח לייצר אנרגיה מתחדשת בשטח הבנוי, אשר רובו הגדול מורכב מגגות בתי המגורים. עבור התושבים, הקמת סולארית על גג הבניין יכולה לוות הזדמנות ליצירת הכנסה עצמית לבניין, למתן מענה לעוני אנרגטי, ולתהליך קהילתי מחזק"

 

אם אתם רוצים לשמוע עוד על המיזם, המחלקה לאיכות הסביבה מזמינה אתכם לערב חשיפה ייחודי שיתקיים ביום שני 12/9/22, בשעה 18:30, בבית העולה – רח' קק"ל 90, ליד מרכז קהילתי דיונה. להלן קישור להרשמה: https://www.coing.co/u/a9c807e1f7

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*