אשדוד מככבת בראש מדד השקיפות עם הציון 100!

אשדוד מככבת בראש מדד השקיפות עם הציון 100!

זה 14 שנה שעמותת שקיפות בינלאומית ישראל (שבי"ל), מפרסמת את מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות, לאחר שהיא בוחנת את פעילותן באינטרנט ומעניקה ציונים על בסיס עשרות קריטריונים. פרסום מדד השקיפות נעשה בטקס רשמי בו מודיעה העמותה על רשימת הזוכים, ומפרסמת את הציונים של כל הרשויות הנמדדות. אשדוד זכתה בציון 100 והיא ניצבת בראש הערים המצטיינות לשנת 2022.

מדד שקיפות בינלאומית בודק את אתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות בישראל, על בסיס קריטריונים רבים, והוא נחשב למדד החשוב ביותר בתחום. המדד לשנת 2022 היה המדד המורחב ביותר מאז יסודו, וכלל בחינה של לא פחות מ-115 קריטריונים ב-121 רשויות, בהן 78 ערים, 19 מועצות אזוריות ו-24 מקומיות אשר מספר תושביהן 18,000 ומעלה. המדד בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר), חושף כי השנה נרשמה ירידה בציוני שלושת הערים הגדולות – תל אביב, חיפה וירושלים, ורק עשר ערים הגיעו למקום הראשון. אשדוד כאמור ניצבת בראש הרשימה לשנת 2022, עם הציון 100.

הקריטריונים הנמדדים כוללים בין היתר נתוני תקציב ומכרזי כוח אדם, מכרזי תשתיות ורכש, חוזים ומידע על חברות עירוניות, פעילות בנושאי סביבה, חירום וכיוצ"ב. ביסוד הקריטריונים עומדות הוראות הדין אשר מחייבות את הרשויות בפרסום המידע לציבור, והשנה הורחבו הקריטריונים באופן שהשפיע על הציון הסופי. ביטוי לכך ניתן היה לראות בכלל הציונים ובדירוג הרשויות.

 



 

10 הערים אשר הגיעו למקום הראשון במדד 2022 וקיבלו ציון 100, הן: אשדוד, חולון, כפר סבא, הרצליה, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק, ראשון לציון ורעננה.

הערים הגדולות תל אביב, חיפה וירושלים רשמו ירידה במדד 2022, לעומת מדד 2021. כן נרשמה ירידה ב-48 רשויות במדד 2022 לעומת מדד 2021, ו-36 ערים ורשויות קיבלו ציון נמוך מ-55%. מאידך נרשם שיפור ב-17 רשויות ובמדד 2022 ניתן להן ציון גבוה מהציון במדד 2021.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שמח על הבשורה המחמיאה וציין כי זו הפעם השנייה ברציפות שאשדוד זוכה במקום הראשון במדד השקיפות. "בכל הקריטריונים שנבחנו קיבלנו את הציון המקסימלי 100%, בעוד הממוצע הארצי עומד על 67% בלבד" אמר והדגיש כי "תוצאות המדד משקפות מדיניות להנגשת מידע בכל הרבדים ושיתוף הציבור בתהליכים העירוניים למען הצלחת העיר". ראש העיר הודה לעובדות במחלקת יחסי הציבור אשר מנהלות את האתר העירוני בשקיפות מלאה ושמרו על ציון מושלם, תוך שהן עומדות גם במטלות שנגזרו מהרחבת הקריטריונים של מדד השקיפות.

אתר האינטרנט של רשות מקומית הינו כלי חשוב ומרכזי בהעברת מידע לציבור ומשמש כחוליית קשר עם התושבים. כל השקעה באתר, עדכון שוטף והנגשת מידע, מחזקים את אמון התושבים ברשות ובשירותים העירוניים הניתנים לציבור. יעל לוי, מי שאחראית על תחזוקת האתר כך שיעמוד במדד השקיפות, אומרת: "התרגשנו מאוד כשראינו את אשדוד ניצבת בראש מדד השקיפות בטקס שהתקיים באוניברסיטת תל אביב. היתה זו הפתעה נעימה משום השהנה, לאור הרחבת הקריטריונים, היה קושי בולט לעמוד בכל הפרמטרים שהמדד קבע, ואני שמחה שעיריית אשדוד עמדה בכולם באופן הראוי והמכבד".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*