אשדוד מככבת בנתוני ההגירה השלילית עם 6,658 נטישות.

אשדוד מככבת בנתוני ההגירה השלילית עם 6,658 נטישות.

ההגירה השלילית היא הנתון שמסכם את כל מה שיכולים הגרפים וכל טבלאות האקסל לשקף. בסוף בסוף, אחרי המצגות, ההדמיות והפרסים העירוניים הכל מזוקק להחלטה אחת: נשאר פה, או עוזב את העיר. נכון שאשדוד יקרה ועל זה הכי נח להישען, שהדירות יקרות פה, עובדתית זה נכון אבל מחיר זה תוצר של תעסוקה איכותית ותעסוקה בכלל, אנשים לא עוזבים עיר בגלל 500 ש״ח נוספים במשכנתא, אבל כן עוזבים כי אין פרנסה. ואם יש פרנסה רמת השכר נמוכה. אנשים עוזבים עיר בגלל רמת חינוך, התחרדות עירונית, ניקיון, קאנטרי או איכות חיים.

אוכלוסיית העיר פחתה ב-2,835 תושבים, אשדוד מדורגת במקום השני והלא מכובד בישראל בהגירה השלילית אחרי ירושלים. זה לא נתון שנוחת על העיר בהפתעה, אשדוד מזה שנים ״מככבת״ בטבלאות ההגירה השלילית ולא נראה שמישהו לקח את הנתון החשוב השה לתשומת ליבו ברמה של מחקר או ניסיון לרדת לרזולוציה עמוקה יותר כדי לפענח את הנתונים הלא מחמיאים ולעשות איתם רפורמה, או מחשבה מעמיקה.

הלמ״ס מפרסם נתונים יבשים מהם ניתן רק להסיק מסקנות רחבות על אופי האוכלוסיה שיצאה ועל זו שנכנסה.

בשנת 2019 כש-6,658 תושבים יצאו ממנה ו-3,823 איש נכנסו אליה – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני אשדוד.

חמש הערים המובילות שאליהן היגרו תושבי אשדוד בתקופה זו הן: אשקלון – 1,151 איש; ת"א – 426; ירושלים – 391; גן יבנה – 363; ובני ברק – 315 איש. 35% מהעוזבים את העיר בשנה זאת היו בגילאי 30-64 ו-32% מהעוזבים היו בני 15-29. התושבים שהיגרו אל העיר אשדוד ב-2019 הגיעו בעיקר מהערים אשקלון – 298; ירושלים – 277; ת"א – 221; בני ברק – 183; גן יבנה – 179 איש.

אין ספק שהמרוויחה הגדולה מהנתון השלילי שלנו היא העיר אשקלון, שאמנם גם מייצאת אלינו 298 איש אבל שותה לנו בקשית רחבה 1,151 איש ואישה. רק על אשקלון הפסדנו 853 אשדודים שיקימו את בית אצל האחות הקטנה מדרום.

אם יש כיוון לאופטימיות הוא מגיע מפיה של ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד המגמה הזאת עושיה להתהפך בשנים הקרובות, "בניגוד לשנת 2019 שהתאפיינה בהגירה שלילית מהעיר, לאשדוד צפויים להצטרף בשנים הקרובות כ-27 אלף תושבים חדשים לפי מחקר של יד 2 שפורסם לאחרונה", אומרת צרפתי המכהנת גם כסגנית נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, "אותם תושבים יצטרכו דירות לגור בהן, אבל בעיר אין כיום מספיק בנייה כדי לענות על הביקושים – לצערי הרב הממשלה טיפלה בשנים האחרונות רק בצד הביקוש לדירות ולא מספיק בהגדלת ההיצע ולכן אני קוראת לממשלה שתורכב וכן לרשות המקומית לפעול בנחישות לעידוד הבנייה באשדוד ולהגברת קצב מתן היתרי הבנייה, אחרת המחסור בדירות רק יתגבר בשנים הקרובות".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*