אשדוד לובשת ורוד

אשדוד לובשת ורוד

במהלך חודש אוקטובר נצבעה אשדוד בורוד. היה זה במסגרת קמפיין המבקש לעורר את המודעות הרצויה לסרטן השד בקרב נשות העיר ולדרבן אותן לערוך בדיקות תקופתיות לאיתור המחלה. במהלך הקמפיין הוארו שלושה אתרים באשדוד – בניין העירייה, כיכר המפרשים וכיכר היובל ובטבורה מונומנט עין השמש.

בשנים האחרונות מהווה מחלת הסרטן גורם תחלואה מהגבוהים בישראל, בפרט בגיל המבוגר. זוהי גם סיבת המוות העיקרית בישראל מאז שנת 1999, והיא אחראית על כ-25% מסך התמותה בארץ. הנתונים יודעים גם לספר כי מספר החולות בסרטן השד בישראל גדול וכולם מכירים לפחות אישה אחת שחלתה במחלה. למרות זאת, רוב הנשים עדיין מרגישות ש"לי זה לא יקרה" ולא ממהרות להיבדק.

mifrassiot

באשדוד החליטו להצטרף לקמפיין הארצי ולקיים בעיר קמפיין מיוחד בנדון. במהלך החודש האחרון העיר נצבעה ורוד כאשר שלושה אתרים מרכזים בעיר הוארו בצבע אחד – הצבע הורוד. האתרים הם בניין העירייה, כיכר המפרשיות וכיכר עין השמש ומטרתם כאמור לציין את חודש העלאת המודעות לקידום בדיקות תקופתיות לאיתור סרטן השד. בהקשר זה אומרת מודה גב' אילנה שמלה-ללום, מנהלת מחלקת הבריאות, לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הרואה חשיבות רבה בדאגה לבריאות התושבים וכרופא במקצועו ביקש לצאת בקריאה לכל נשות אשדוד: "לכי תיבדקי כבר עתה. מדובר בבדיקה פשוטה המצילה חיים".

הגורמים למחלת הסרטן כידוע הינם רבים ומגוונים וכוללים משתנים גנטיים ומשפחתיים, אישיים והתנהגותיים, הורמונאליים וסביבתיים. לדברי מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "אנו ממליצים על בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד, שבכוחה להציל חיים. ככל שמאבחנים את המחלה בשלביה המוקדמים, עולים סיכויי הריפוי ל-90% ויותר" היא אומרת ומדגישה כי "לכל אישה מעל גיל 50 מומלץ לעבור בדיקת ממוגרפיה בכל שנתיים. לנשים מעל גיל 40 עם 'היסטוריה משפחתית' מומלץ להיבדק פעם בשנה, או קודם לכן, עפ"י המלצות הרופא. לנשאיות עם מוטציות גנטיות מומלץ לבצע בדיקת MRI. לכל אישה מומלץ להיות ערה לשינויים בגופה ובשדיה ובמידה וחלו כאלה, לפנות לרופא המתמחה בבדיקת שד לבירור טיבם. בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן השד, חשוב להימנע מהשמנה, מעישון, ולהקפיד על פעילות גופנית".

גב' שמלה-ללום מציינת כי הבדיקות המומלצות בארץ לגילוי מוקדם של סרטן השד כלולות בסל הבריאות וההמלצות תואמות את אלו של הקהילה האירופאית, אוסטרליה וקנדה.

בתמונות: כיכר המפרשים וכיכר עין השמש מוארים בורוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*