אשדוד לא מוכנה עדיין ליותר מ- 100 מ״מ ביום

אשדוד לא מוכנה עדיין ליותר מ- 100 מ״מ ביום

החזאים אמנם הזהירו, אבל ממתי אנחנו מאמינים להם? הפעם הם קלעו בול. אשדוד הוצפה בסופשבוע בצורה שלא חווינו שנים. מסתבר שהתשתיות באשדוד בפרט ובישראל בכלל עדיין לא ערוכות לימים של 100 מ״מ גשם, כמויות שגרתיות באירופה שערים ישנות שלא לומר היסטוריות מתמודדות איתן כמעט בלי בעיה לפחות פעם או פעמיים בשנה.

לא ממש ידוע ולא ניתן לדעת האם יש משהו שבאמת ניתן לעשות מבחינת הכנות מוקדמות, בעירייה דיווחו על הכנות לחורף אך כנראה לא מדובר על יכולת להכיל כמויות כאלה של גשם. וכל מה שנותר הוא לקוות לימים פחות מרוכזים בהן העיר עומדת בכבוד יחסי אל מול ערים אחרות.

או ש… להיכנס לגופו של עניין ולהיות אולי העיר הראשונה שתהיה חכמה בתשתיות הביוב רגע לפני שתהיה חכמה במצלמות וטכנולוגיה.

שט6502
באדיבות דף הפייסבוק ״צבע אדום״

תמונות קשות ואף סיפורים על מקרים של הצלות חיים לא אמורים להיות מנת חלקנו אחרי יום גשום אחד, באיזורים החדשים עוד ניתן סוג של מענה בנושאי תשתיות ניקוז המים אך למי ששכח חצי מתושבי העיר עדיין חיים ברובעים ישנים ומוזנחים מבחינת תשתיות ניקוז, היות ולטבע חוקים משלו, מי מבטיח לנו שמדובר בתופעה שלא תחזור, ואולי יותר מפעם בשנה?

רק לפני 3 שנים חווינו חורף קשה בו נחסמה הכניסה לירושלים למשך 3 ימים ועשרות אלפי אנשים בכל רחבי הארץ נותרו ללא חשמל למשך יותר מ-48 שעות. ללא יכולת לתקשר או לחמם את הבית.

שט650

אשדוד בפרט וישראל חייבת לעשות חישוב מסלול מחדש, עם כל הכבוד להיי-טק ול״סטארט אפ ניישן״ צריכים להוציא את הסרבלים השחורים והמגפיים השחורות ולטפל במערכות הניקוז בעיר. כי היום מדובר על 100 מ״ל מים ביום, מה יקרה שמישהו שם למעלה יתעצבן ויוריד את זה בשעה?

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*