אשדוד ידידותית לעסקים

אשדוד ידידותית לעסקים

מדד הרשויות המקומיות  של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה הציב את אשדוד כעיר הידידותית ביותר בישראל לעסקים קטנים ובינוניים. זו השנה השנייה ברציפות שאשדוד מדורגת במקום הראשון מבין הערים הגדולות (מעל 150 אלף תושבים), מתוך 4 שנים שהמדד הזה מתקיים. הישג מרשים וחשוב לכלכת העיר.

זו השנה השנייה ברציפות שאשדוד מדורגת במקום הראשון כעיר הידידותית ביותר לעסקים. כך על פי משרד הכלכלה והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מעוף. המדד מתעדכן אחת לשנה ומשקלל שלושה דירוגים שונים בכל רשות. הדירוגים המרכיבים את המדד הם: נגישות המידע – דירוג של איכות, היקף המידע לעסקים וקלות השימוש באתר האינטרנט של הרשות.

השנה נעשו כמה שינויים בפרמטרים הבודקים את דירוג הרשויות: מספר הרשויות למדד גדל, נוסף מדד הבודק נגישות של מכרזים, בוטל מדד סבסוד ארנונה, המשווה בין ארנונה עסקית לארנונת מגורים, בחינת הארנונה העסקית מול הממוצע הארצי ובחינת שביעות הרצון של בעלי העסקים מהרשות המקומית.

דירוג הרשויות בהתאם למדד הינו יוזמה של משרד הכלכלה שמבקש לעודד את הרשויות להעניק שירות ידידותי לעסקים הקטנים והבינוניים, מתוך הבנה כי עסקים אלה תורמים תרומה משמעותית למשק ולחיים הכלכליים של החברה.

באשדוד התגבשה תכנית לקידום עסקים ותעשייה, בהתאם למדיניות חדשה אותה מובילים ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי וסגניתו גב' שרון מרק – ממונים משותפים על אגף התעשייה, ובשבוע שעבר הוחלט על שינוי שם האגף ל"האגף לקידום עסקים ותעשייה" ולתת ביטוי לחזון החדש המציב את העסקים במרכז.

ד״ר יחיאל לסרי שמע על הבחירה באשדוד כעיר הידידותית לעסקים ושיבח את כל העושים במלאכה. הוא בירך את בעלי העסקים באשדוד ומציע ליזמים מקומיים ומחוץ לעיר להגיע לאשדוד ולבסס כאן את עסקיהם. "אשדוד מחבקת את בעלי העסקים, רוצה אותם ותסייע להם ככל שניתן" אמר.

גב' שרון מרק: ״בחודשים האחרונים אנו עמלים באגף על ביצוע שורת פעולות לקידום העסקים בינהם שותפות בהקמת ארגון העסקים העירוני בהובלתם של בעלי עסקים מקומיים, הרחבת פעילות האגף, סדנאות והכשרות לעסקים מקומיים, מסלול ירוק לרישוי עסקים, הנגשת מידע בדפוס ובדיגיטל, הובלת פורום גופי תעסוקה, הקמת פורום מנכ״לים בתעשייה ועוד". מרק ציינה כי "ראש העיר ואני נציג את החזון החדש של אשדוד לקידום עסקים ותעשייה והפרקטיקה לביצועו, בועידת אשדוד לחדשנות ויזמות אשר תתקיים בתאריך 3.9.19 במשכן לאומנויות הבמה" ומזמינה את בעלי העסקים והיזמים להגיע ולקחת חלק בוועידה זו ובפעילות העירונית השוטפת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*