אשדוד זכתה בכ-46 מש"ח לטובת מיזמים עירוניים

אשדוד זכתה בכ-46 מש"ח לטובת מיזמים עירוניים

עיריית אשדוד הצליחה לגייס למעלה מ-45 מיליון ₪ ממקורות ממשלתיים עבור מיזמים עירוניים שונים. היה זה במסגרת פרסומי "קולות קוראים" שפרסמו משרדי הממשלה החל מתחילת שנת 2020 ועד לסוף רבעון הראשון של 2021. מדובר בהישג מרשים של היחידות העירוניות ועל האמון שמשרדי הממשלה נותנים בעיריית אשדוד וביכולת שלה לממש תכניות לטובת התושבים.

משרדי הממשלה בישראל מפרסמים מעת לעת "קול קורא" ומזמינה את הרשויות המקומיות בישראל להתמודד על זכויות המימוש של תקציבים למיזמים בתחומים מגוונים. זהו הליך מקביל למכרזים שמפרסמות הרשויות בעצמן, אלא שהמתמודדות הן רשויות מקומיות העומדות בקריטריונים שמציע ה"קול קורא", תוך שהן מציגות יכולת ביצוע ומימוש תקציבי לתכניות ייעודיות. "מדובר בתקציבי מימון למיזמים שונים המגיעים ממקורות חיצוניים ולא על חשבון תושבי העיר, ואנו עושים כל מאמץ על מנת לגייס משאבים אלה לטובת התושבים" אומרים בעירייה ומציינים כי על פי הנחיית מנכ"ל העירייה, היחידות העירוניות עושות כל מאמץ על מנת לזכות בתקציבים הללו ולהרחיב את סל השירותים לתושב.

בתקופה הנ"ל ניגשה העירייה ל"קולות קוראים" בתחומים שונים, זכתה ב"קולות קוראים" שבמסגרתם התבקשו כ-52 מש"ח ומתוכם אושרו בפועל כ-46 מש"ח. זו הצלחה מרשימה של 88% מימוש מהסכום המבוקש, שמלמדת על יכולת העירייה להתמודד ולזכות ב'קול קורא' ועל הגישות הניהוליות שיחידות הארגוניות נוקטות, על מנת לגייס עוד משאבים לטובת תושבי העיר. הנתונים מתייחסים כאמור לשנה האחרונה, מה-1.1.2020 ועד לסוף הרבעון הראשון של 2021, במהלכה התפרסמו למעלה מ-200 פרסומי "קול קורא" הרלוונטיים לרשות, מתוכם העיריה ניגשה לכ-160 מהם וזכתה ב-89. בעירייה אומרים בגאווה כי מעבר לעובדה שמדובר ב-89 זכאויות למיזמים שונים, כאשר עיקר הזכאויות היו בתחום החינוך (42 זכאויות בסך 22 מיליון ₪) שהם כמחצית מסך הזכאויות (ראו טבלה מצורפת), יש בהיקפים אלה עדות משמעותית לאמון שמשרדי הממשלה נותנת בעיריית אשדוד וביכולת שלה לממש את התקציבים בצורה המיטבית.

להלן טבלת הנתונים והתפלגות הזכאויות לפי תחומים:


ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שיבח את מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, על ההישג המרשים ועל המדיניות המציבה את מכרזי ה"קול קורא" כמשימת אב בתכניות השנתיות של היחידות העירוניות. "אלו הם תקציבים ייעודיים המגיעים ממקורות חיצוניים ומצטרפים לתקציבים עירוניים ולתכניות שנועדו לשפר את איכות והיקף השירותים לתושב" אמר ראש העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*